lördag 1 maj 2010

utställning


Idag har Tuva och jag varit på utställning i Enköping. Hon skötte sig så bra men hundar och alla hundar , toppenträning för henne. Hon fick jättefin kritik och fick HP och BIR 4-6 mån, det värmde ju för vädret var inte skönt. Visserligen uppehåll men det blåste snålt och kallt. I BIS finalen åkte vi ut. Tildas Matte Linda och Husse Robin var där , jätteroligt att träffa dom , allt var bra med Tilda , dom har skaffat en liten Fransk Bulldogg tik som kom 2:a i BIS finalen, GRATTIS till det. Tuva var ganska trött på slutet men hon rullade ihop sig på mattan jag lagt ut och sov en stund också bra att hon kan slappna av. Jag ahde med mig en nalle som vi busade med ibland och ett märgben hon kunde tugga på, vill att hon ska gilla att hänga med så här även om det blir mycket väntan. Nu är hon så... trött , hon har ätit och nu sover hon i Bia bädden så sött, känner mig själv trött. Här kommer kritiken:


5,5 mån.mkt trevlig helhet, utmärkt storlek och proportioner. Tilltalande huvud och uttryck, utmärkt hals, överlinje, kors och bakställ. Välkroppad för sin ålder.Genombrutna och delvis dåliga tantecken på bakbenen.


Nästa utställning blir på Bro-Håbo BK i Juni, sedan lugnar vi oss till det blir officiellt.