fredag 28 maj 2010

Vardagen

Den här veckan har det rullat på med inget särskilt, vi har varit ute förstås och promenerat, jag har tränat lite lydnad med båda hundarna och idag så kändes det som om Tuva kanske börjar fatta att man ska gå vid sidan korta sträckor iallafall. Apportbocken håller hon fint idag fick hon gå bredvid mig en bit. Rutan springer hon till , såklart har jag godis i den. Ska börja med lite framförgående också, tänker fördjupa oss i det under semestern. Bella lite seg under fria följet.... hon går visserligen bredvid mig med huvudet vid benen men jag vill ha henne lite mer fram. Vi har fått efteranmäla till Lydnadstrea i Knivsta nästa Fredag, så vi måste ligga i lite med träningen, idag fixade hon vittringen utan problem , vet inte vad som flög i henne i Söndags. Inatt ska jag jobba , gjorde ett byte från i Söndags då jag var så trött och inte orkade jobba natt efter cupen. Skulle ha blivit 5 nätter men som tur är har jag fått ledigt imorgon, så det blir 1- ledig- 3 nätter . Tuva och jag ska ta pendeln ikväll , äntligen , har snackat om det länge men nu sk adet bli av. Tänkte det är lite lugnt Fredagkväll och Lördag morgon på tåget så det passar bra som första gång. Imorgon ska Bella följa med Ida och Jonas på fotografering tillsamman med Valle och Vinna! För någon bild till stadsteaterns föreställning tror jag det var..... hm hur det nu ska bli, dom ville ha hundar med Power!!!! Får se vad dom gillar Bellas öron. Jag ska på kalas till Kevin som fyllt sex år 25 Maj. Igår var jag på gårdsfest på deras dagis. Imorgon är det visst vår bröllopsdag?!! Ha, ha , Bra Yvonne att du påminde mig , tur att nån har koll! Är inte så Romantisk av mig och inte har jag så mycket koll på alla datum. Men en glittrande pryl vore ju inte så dumt att få av sin man? Ha, finns nog inte på Kartan han har ännu mindre koll än jag. Vi får väl äta något gott iallafall. Nu ska jag plocka ihop det vi ska ha med oss, börjar ju redan halv nio på helgerna. Vi ska gå en promenad på väg till stationen. Ha en trevlig Fredag ni som läser det här.