onsdag 12 maj 2010

Onsdagkväll

Idag när jag kom hem från jobbet så gick vi mountainspåret fast motsatt håll! Tur Bella var i koppel för hon var verkligen i jakttagen, synd för hon ger Tuva signaler på att vara beredd. Än så länge har inte Tuva fattat att det är vilt. Jag hade gått ett spår på ca 75 m innan promenaden och släppte på Tuva efter en timme ca. Det gick hur bra som helst Tuva spårade jättefint, dock tar hon inte upp pinnarna när hon hittat dom men det gör inget för hon nosar på dom och stannar och kollar på mig och får ju såklart jättemycket beröm och vi leker med dom "lagom" vill inte ha något tugg. Randa var så i början , ville inte ta upp pinnarna , men jag gjorde ingen affär av det för hon markerade bra och så småningom så kom det...... tog alltid pinnarna i munnen sen. Vi sov ett par timmar , hörde mobilen i köket efter en timme och kunde inte somna om... hopplöst när jag blir väckt sådär... tur jag är ledig inatt. Jag åkte och handlade lite till morgondagen, fick sponsring av Bålsta Zoo och Arken i Bålsta, TACK! Vi sk aju ha lite priser till imorgon på Kennelkampen. Gunsan och jag träffades i Bro och kompleterade inköpen sedan åkte vi till klubben och fixade sallad till imorgon och kollade lite annat... vi gick en promenad, bra att Yatzy säger till Tuva lite , hon tror hon kan klättra på alla hundar som hon gör med Bella snällis! Det kommer att funka ingen av Kelpiesarna tittade snett på Tuva utan accepterade henne i flocken. Vi ahr aldrig haft problem med det faktiskt, bara att Bella kan vakta lite på Yatzy om hon hoppar på mig för mycket . jag käkade när jag kom hem , Bengt hade fixat iordning maten, imorgon får han vara hundrastare......mellan lagtävlingen, ser fram emot det , ska bli kul. Ullis var utan anmärkning på sina ögon , Grattis! Nu kommer hon att paras i helgen! Blir spännande. Nu ska jag gå och lägga mig, håller tummarna för att det blir uppehåll imorgon! Hade velat haft väder som idag men man kan inte få allt , ska bli kul att träffa er imorgon , synd att Yvonne jobbar och att Catharina och Timo fått förhinder .