söndag 23 maj 2010

Helgen med lag cupen på Bro-Håbo BK är slut och vi har som vanligt haft jätteroligt ! Det är en tävling med utmärkt upplägg och fina priser och avslappnad stämning bland alla- tävlande, funktionärer och domare. Så vi kommer igen nästa år......Tack för en trevlig helg BHBK och för allt jobb ni lagt ner. Här nedan en bild på de fina tröjorna vi i laget bar Yvonne hade fixat till dom ,EvaLotta fixade dit texten på framsidan, baksidan har Yvonne gjort. Från vänster: Viva, Valle och Vinna som jag tävlat med då Lena är i Turkiet. Tävlingen gick bra men Ida har haft två tuffa dagar. Ida och Yvonne tävlade även Fredagkväll, då fick Valle ihop 148 p. och skötte sig bra... Lördag: Viva ett förstapris i Lydn.kl. 2 164p. GRATTIS! Valle började strula för Ida med att lukta och helt nonchalera henne, Hanar......säger jag bara! Vinna och jag tävlade Lydn.kl. 1 och fick ihop 182p. en andra plac. och Lydnadsdiplom. Efter dag 1 låg vi trea i lag cupen. Lördagen bjöd på ett strålande väder, kanske lite varmt. Söndag: regn , åska, och svalare....vi var många som frös. Vinna och jag tävlade och fick ihop 170 p. och en 3:e plac. duktiga vi! Strängare domare idag. Idag hade jag anmält Bella till trean: platsliggande och sitt i grupp hur bra som helst som vanligt, jag var spänd på fjärret då vi tränat hårt på att Bella inte ska vika in rumpan för då flyttar hon fram för mycket och vi får noll! Jag har fått mycket goda råd från Anna-Carin och tränat efter dom nu skulle vi se..... hur som helst rutan 9,5 jättebra, Bella sprang ut och ställde sig med bakbenen precis utanför baklinjen,snabb fundering? Rätta in henne eller , nej jag kommenderade plats och hon sin vana trogen viker in bakdelen så hon lägger sig precis innanför linjen, skönt att jag inte började tjafsa. MEN Vittringsapporten som Bella faktiskt kan , vad gör hon? Springer ut men ställer sig och tittar åt höger på vad????Jag fick dubbelkommendera två gånger och då: jaha javisstja ! Bella tar en pinne byter två gånger och tar upp den första igen MEN FEL PINNE! 0 poäng. Vi hade behövt en 5:a där..... så hade vi haft ett första pris! Jäkla hund! Bra poäng annars , Bella är duktig och fjärret då? Jo en 7:a , Yes! Såklart så måste hon ju strula lite, men jag är så nöjd att träningen gett resultat, Tack A-C! Jag fick dubbelkommendera henne ett par gånger men hon flyttade inte på frambenen alls och vek in baken bara lite , inte ens 10 cm. Duktiga Bella. Vi fick ihop 138 p. och med det placerade vi oss 3:a! 3 st. Bro- Håbo ekipage på pallen, GRATTIS! Bella och jag deltog dock inte i laget. Yvonne och Viva fick ett tredje pris idag liksom Ida och Valle , det började åska och regna precis efter 2 :ornas platsliggning! Ida är så duktig som kämpar med Valles nosande och nonchalans! Bilderna nedan är från tävlingen , jag min virrbula glömde?! Fota när Yvonne gick men fick med henne på prisutdelningen från Lördagen, flera bilder på Valle och Ida ( för då kom jag ihåg att jag hade kameran med mig) , lägg märke till hur glad Ida ser ut trots att det kokar i henne, bra kämpat. Valle ska nosa överallt blir bra tror jag med en kastrering på mister.... som jag tror Jonas och Ida funderar på nu. Viva vill ju inte lägga sig när det är blött såklart!



Yvonne och Viva, nedan Vinna som ligger platsliggande.




Vinna linförighet, Lördag nedan.







Inkallning med Vinna, ovan, nedan prisutdelning.








Ida och Valle inför fritt följ , det tog en stund innan Valle tyckte han var redo......






Nedan: Nedläggande under gång gick jättebra









Inkallande med ställande: Valle stannade hur bra som helst.









Yes! Valle hoppar idag , har strulat lite med det . Ni kommer igen!! Själv funderar jag på om jag ska höra om jag kan efteranmäla till Väsby Lydnad? Ångrar lite med facit i hand att jag inte anmälde Bella båda dagarna, skulle vara skönt att slippa trean. Nu är vi trötta och nöjda laget placerade sig 6:a i år , men vi kommer igen nästa år såklart!? När jag kom hem hade Bengt fixat middag och Tuva blev så glad. Jag skulle ha jobbat inatt men har bytt bort den för jag är så himla trött sov ju inget igår efter nattjobbet... Visserligen blir det 5 nätter i rad nästa helg istället men det är bara att bita ihop eller hur?