tisdag 4 maj 2010

Tisdag 4Maj

Idag så sov jag till 9 ! Fattar inte att jag är så trött jämt, dags för semester snart! Efter fika så åkte vi till Bro och gick en promenad, hundarna lekte en stund med pinnar ,vill inte att dom kampar för mycket med stora pinnar fast dom gillar det, speciellt Bella som älskar det. Men jag är rädd om Tuvas OCH Bellas ben, sen måste ju hundarna svalka sig i dikena.



Efter det så stack vi till klubben och tränade, gullhunden fick vänta på sin tur , också träning att kunna sitta bunden, jag hade ju såklart åkt ifrån kopplena hemma, men hade ett retrieverkoppel i ryggan som tur var. Bella ( också gullig såklart) är ju duktig hon ligger plats när jag tränar med Tuva. Träningen gick jättebra , Bella glad och piggg , har blivit riktigt duktig att hålla positionerna vid fritt följ. Samma igårkväll på träningen det funkade bra , men jag kommenderade stanna när jag gick mot henne i rutan och då blir hon ju låg och tveksam vid inkallande från rutan , men jag var tvungen för hon har tjuvat ett par gånger. Men det tränar jag bort. Jag tränade Vinna igår också och det kändes också bra , vi kan nog fixa det på cupen i pingst! Till dagens träning igen, jag tränade rutan med godis i bara kul idag och ingen inkallning , sedan fick Tuva träna lite också , gick bra hon har lite svårt med positionen vid sidan om hon inte får godis snabbt, Tuva är duktig på att sitta och ligga kvar idag en halv minut ! Duktiga hon. Håller apportbocken lite längre också , men tar jag fram godis så släpper hon , , inkallning snabbt och bra . Det tar sig , det var ganska varmt idag också.










Hemresan, Tua på golvet i framsätet och Bella i baksätet. Sedan var det möte hos Ida ikväll , jag promenerade dit och så fick tjeerna ligga i deras bil, men Jonas hämtade Tuva så hon fick vara med lite. Gulliga Valle blir ju lite intensiv på valpen och hon ger sig ju inte heller utan ska ju på Valle hela tiden, tack Ida för den goda kladdkakan.