onsdag 19 maj 2010

Tisdag och Onsdag FM

Igår , Tisdag, så var jag hos läkaren på morgonen och sedan åkte jag hem och hämtade hundarna för en promenad, vi gick"Draget". Nicklas ( min äldste) och minn svärdotter Manuela skulle komma på en visit idag , så när jag kom hem så slängde jag in en "Majkens Tårta" i ugnen lade grädde emellan och blåbär uppepå, mums den blev jättegod. Kul att träffa Manuela då hon annrs bor i Tyskland pga jobb.Efter fikat tog vi hundarna och åkte till Skokloster, behövde kolla lite hur skogen ser ut där , om vi kan ha bevakningsspåren där, lite risigt och mycket sten men vi får se....., varmt var det och jag hade ju glömt kameran såklart! Vi tog oss ner till Mälaren så hundarna fick svalka sig, nja inte Tuva hon vill ju inte gärna gå i men hon drack lite iallafall. Hemma igen så åt vi kycklingpaj .

Idag har jag först såklart snackat med Yvonne i telefonen alldeles för länge, fast jag har inget särskilt idag, städade igår. Har varit ute med hundarna och dom har kamplekt lite med en pinne. Jag låter dom göra det ibland en liten stund, Bella älskar det och Tuva har fått smak på den leken. Vill inte att dom härjar för mycket innan Tuva är röntgad. Vill ha det gjort fast ändå inte för jag vill ah en lååång sommar! Jag hadelagt ett spår till Tuva innan promixen, hon var jätteduktig. Idaghade jag lina på och spåret var ca 75 m. 3 pinnar , hon gick över 1. Men höll sig i spåret hela tiden det kunde jag se för det var nertrampat det hade legat 1 timme. Vid ett tillfälle så skuttade Tuva åt sidan, jag blir så rädd att det ska vara en orm, men kunde inte se någon och hon har inte svullnat på tassen.
Ut direkt på påsläppet.

Full fart i spåret, och så ta pinnen till matte också,och så får man en massa korv och matte blir så glad.








Nu ligger hundarna som slakt, helt slut. I em ska Ida, Yvonne och jag träna hundarna påå Bro-Håbo inför cupen.