måndag 24 maj 2010

Idag är det dagen efter så att säga....... Tror att det räknats lite fel i resultatet på lag cupen, stämmer det så placerar vi oss 3:a istället för 6:a! Vi får se. Idag när jag såg att det var sol så tänkte jag att det passar att åka till Rösaring i Bro och lägga spår som omväxling till lydnaden. Sagt och gjort, Yvonne sov och Ida skulle plugga och sedan jobba så jag tog med en termos med kaffe och hundarna och stack iväg. Vi gick först en promenad på 1,5 tim. Tuva hittede ett ridspö som hon hade kul med, sedan lade jag ett spår till Bella med 7 apporter och ett skogspår till Tuva med 3 apporter. Medans spåren låg så fikade jag i solskenet.
Uppe på Rösaring, en gammal vikingaplats.Mycket vackert!


Gott med lite kaffe men inte så lätt att fota sig själv, ha, ha.

Spåren gick så bra, efter att dom legat drygt en timme så tog jag med Tuva , men så fick jag leta lite efter vart jag hade början men duktiga Tuva hon satte ner näsan på en gång och nosade sig till spåret och fortsatte tills hon hittat första pinnen , på spåret igen , tappade lite men letade upp det snabbt, hon har verkligen fattat. Gick över sista pinnen den låg nog för nära den ínnan? Jag tog tillbaka henne så honfick spåra fram till slutet och massor av beröm och korv, i dag tog hon pinnarna i munnen. Hon är lovande verkligen. Sedan var det Bellas tur som började lite långsamt som vanligt men när hon fått upp spåret så går det med fart , här en bild när hon kommer springande tillbaka efter att ha hittat en apport. Hon tar det alltid lite lugnt vid varje påsläpp sedan ökar hon farten och jobbar bra, visserligen irrade hon lite vid ett ställe , tror hon fick in något vilt, men hittade spåret igen och 6 apporter av 7. Sedan åkte vi hem och jag handlade lite , nu ska jag ut och klippa gräs....har inte bestämt ig om vi ska åka kommunalt ikväll eller? Man är ju bekväm av sig , och vet inte om Swiften går igenom besiktningen i Juni så man vill ju passa på och njuta av snabbheten med egen bil till och från jobbet. Bengt har köpt en släpvagn av en jobbar kompis så den har han med hem ikväll. Bra att ha.