torsdag 20 maj 2010

soft

Idag har vi inte gjort något särskilt, vaknade tidigt för att det är för ljust i sovrummet, bara att gå upp. Ingen vaken att telefonfika med..... Gick ut med hundarna , vi gick "draget" Bella fick svalka tassarna och jag puttade i Tuva så hon fick svalka tassarna i alla fall. Lämnade in en Kenorad , snabbt för det är varmt i bilen..... Hundarna fick vara hemma när jag stack och handlade . Ringde flera samtal blir kopplad hit och dit , vill få tag på någon som kan ge oss tillstånd att ha bevakningsspåren i Skokloster till Ras Sm i Augusti. Senaste tipset är Länsstyrelsen i Uppsala. Ska fylla i en ansökningsblankett .
Jag blev trött och vlde att lägga mig i solstolen , gud vad varmt! Men somnade , och vaknade halv fyra! Hade somnat en och en halv timme!!! Stack ut med hundarna till Ekilla så dom kunde bada, Bella simmade en tur men Tuva nöjer sig ännu med att doppa benen men det kommer nog.Här uppe på bilden så kommer Husse från jobbet . Då kollar dom noga och vill hälsa på honom.


Jag tränade lite i trädgården , Bella fick göra rutan och stegförflyttningar samt våra övningar i fjärret. Tuva fick göra kryp: duktiga hon, rutan och lite kontaktövningar och platsliggande.

Nu är dom jättetrötta och nöjda , har fått mat ( vi också) och måste ju såklart ha koll om något ramlar från bordet. Vi skulle ha oljat in altanen men vågar inte det för det är så mörkt på himlen, får nog ta upp möblerna ändå . Vill ju sitta på den stora altanen också nu när det är så fint ute. Imorgon håller jag tummarna för Yvonne och Ida att dom lyckas med sin första tävling av tre i helgen!