fredag 23 juli 2010

Trött

ÅHHHHär jättetrött! Har varit på klubben och varit tävlingsledare i Elitlydnad och trean tillsammans med Malin. Gic k ganska ok. tror jag. Har bara varit TL i Elit 1 gång för flera år sedanoch då med hjälp av Gunsan och Lena L.Men det funkade bra momenten var uppdelade i två ringar så det blev inte så mycket att hålla reda på.Trevliga domare ( som vanligt på Bro-Håbo) och duktiga hundar SÄRSKILT Yvonne och Viva som tävlade tvåan ikväll med jättebra resultat som kommer på Nyhetssidan. Jag tror Yvonne fått bättre tävlingsnerver på gamla dar......Du börjar ju närma dig "mitten" så att säga. Grattis iallafall. Ida var där och var tävlingsledare i ettan, Valle mår bra men inte deras ena kisse. Tråkigt! I Onsdags morse åkte Bengt och jag till Falkenberg och gick på Vallarnas friluftsteater och såg " En mor till salu", Buskis . Vi tycker det är kul... var jättebra skillnad att se det live. Vi bodde på ett Bed and Breakfast som var sådär......Men en natt fixar man ju. Innan föreställningen var vi och käkade god mat och god dryck. Det kom värsta åskskurarna när vi satt och åt, hm hur ska det här bli tänkte vi? Vi hade regnkläder med oss men var tror ni dom låg? Jo såklart i bilen och den hade vi inte med till teatern eller restaurangen. Jag köpte en 10 kr regncape men behövde inte använda den för det kom inget mer regn. Efter teatern gick vi mot Centrum för att ta en öl någonstans, men gud va folk! Fick plats på ett cafe och kunde lyssna på musik från "GREASE", det var nämligen storbilds bio mitt på torget, massor av människor i fällstolar var där . Kul ide.Morgonen efter tänkte jag doppa mig i havet innan vi åkte hem MEN det vräkte ner regn så det blev inget med det. Lika bra att åka hem. Tack Nicklas och Gunsan för att ni tog hand om hundarna. Tuva var hos Gunsan och Bella kvar i huset med Nicke. Idag tog jag med Tuva till skogen i Kungsängen för att se om jag hittade någon svamp, man hör ju andra som hittat kantisar. MEN inte en svamp hittade jag , snustorrt! Tuva fick gå ett spår som jag lagt ut innan promenaden ca 250 m. kanske, med två vinklar och tre apporter. Vinden i ryggen vid starten , Tuva spårade jättebra , hittade apporten , vinkel 1 lite snurr gick vid sidan av spåret men vinden kom från sidan och Tuva har ju ingen rutin ännu så det blev lite irrande , missade apport 2 , kom till andra vinkeln där hon först spårade åt höger dit vinden låg men vände och fick in spåret bra och gick inte högt med näsan trots motvind, hittade sista apporten , mycket beröm och korv. Duktig!. Sedan åkte vi hem och jag Grundmålade nästan hela det vita på lekstugan, hann inte allt Bengt hade fixat lammkotletter så jag skulle hinna äta innan det var dags att åka till klubben. Jag är på G! Får se om jag hinner grunda färdigt imorgon bitti sedan ska jag hämta Kevin och Linus som ska vara hos oss ett par dagar , sedan ska Kevin stanna ett par dagar själv hos oss så det blir inte mycket dator eller träning nu. Bella har ett litet sår bakom en klo , tror hon skadat sig när hon badat på någon sten eller något.