fredag 16 juli 2010

promenad i Husby

Igår var jag hos syrran i Husby för att hänga med henne på promenad och för att följa med henne hem sedan för att se hur det funkar med Tuva och Gunnsans hundar i deras revir, jag hade bara Tuva med och det gick ju såklart jättebra.Tuva ska vara där när vi åker till Falkenberg och kollar på "DagOtto", Nicklas är hemma hos oss med Bella. Under den här promenaden så finns det både Stora Kossor och Grisar. Tuva tyckte det var konstiga djur det där.... Här står jag med hundarna när Gunsan fotograferade.

Tuva kollar grisen och dito
Här har man anlagt en fågelsjö som hundarna kunde svalka sig i. Bella gick Dragetrundan med Husse och fick simma sin dagliga tur. Efter kaffe och kaka efter promenaden så stack vi till Stockholmsavdelningen och tränade hundarna lite, fast det är väl varmt! Eftermiddagen tillbringades i solstolen och vår lilla bassäng. Hallonen börjar mogna nu, mums! Idag blir det promenad och simning och sedan ska jag tvätta klart lekstugan, för tro det eller ej! Jag är på gång! Igår ringde Catharina och bjöd dit oss, vi ska försöka få till ett besök ,har inte blivit av ännu trots flera inbjudningar. Uzi och Lia mår bra .