torsdag 15 juli 2010

semester Torsdag

Åter en dag med värme, härligt fast man orkar ju inte göra något! Har som vanligt den här sommaren så var vi ute och gick idag( blev lite senare idag då vi hade sovmorgon) sedan simmning i 20 min. Idag kom det en Schäferhane på 2 år och simmade med hundarna och seda rusade Tuva och Zeb ( som han heter) runt och skitade ner handdukar och kläder. Men kul hade dom. Bengt har sågat ner döda träd , blir fin ved som jag lovat att en jobbarkompis får ta. Jag har solat och badat i vår lilla pool, men den duger att svalka sig i. Pratade med UllaBritt idag och Ullis har börjat bädda så nu närmar det sig , den 19:e är det 63 dygn. Hoppas nu allt går bra den här gången så valparna klarar sig. Imorgon ska Annica tävla med Vittra igen och vi håller tummarna för att det blir ett 1:a pris och LP 1. tränade "håll fast" med apportbocken , men då tycker inte Tuva att det är så roligt längre, men det är jag van vid att när man lägger in lite krav så...... Minns Randa , hon sprang och gömde sig under sängen när jag tog fram apportbocken efter det att jag krävde att hon skulle hålla den stilla! Men jag gav mig inte, släpade fram henne och så småningom så lossnade alllt , hon älskade att apportera efter det. Så vi får nog ordning på det. Imorgon så ska Tuva och jag åka till Gunsan och promenera och sedan gå hem till henne och fika, Tuva ska vara där när vi ska till Falkenberg och se på "Dag Otto" Bla. så vi ska se hur det funkar med Yatzi som kan vara lite bitchig ibland. Nicklas bor här hemma med Bella . Nu en kall öl och sedan sängen.