onsdag 7 juli 2010

Ledig

Här sover Tuva gott efter ett hektiskt dygn!Vi åkte pendeltåg till jobbet Måndagkväll och det bekommer henne inte alls, det gick hur bra som helst.Hon morrar lite till folk som kommer på tåget så vi ska åka tåg fler gånger , jag tror det är löp på gång för Tuvis kissar oftare när vi är ute och Bella markerar gärna över plus att Bella ibland spänner upp sig lite mot Tuva. Vi promenerade hem från tåget , tar ca en halv timme , gick inte skogsrundan innan för Bella måste ju få gå ut.Hemma såfikade jag och sedan åkte vi till klubben och tog en promenad där och sedan tränade vi , det var ju inte full sol igår. Bella gjorde fria följet bra liksom rutan MEN vittringsapoorterna! Vad hände?Hon plockade upp alla utom den rätta, hoppas det är tillfälligt slarv bara. Avslutade med hopp/apport och det gjorde hon bra , sen lekte vi lite. Tuvas tur att träna , verkar gilla att träna , linförigheten börjar funka riktigt bra liksom inkallning, platsliggande 1,5min. har börjat förflytta mig när Tuva håller apportbocken, vi leker ju mycket mellan och i momenten såklart. Förra veckan lade jag ett spår till Tuva i högt gräs, hoppas markägarna slår sitt gräs snart, Det låg ca 1 tim. under tiden så gick vi en promenad, efter vattning så släppte jag på Tuva på spåret, jättebra , full fart. Hon stannar vid pinnen , vill inte allti ta upp den men det gör jag ingen affär av det kommer,spårade vidare till vinkeln och spårade på men då tyckte jag hon var fel???? Tog henne tillbaka till före vinkeln men hon ville till samma spår igen så jag följde henne OCH såklart var det rätt hon hittade pinnen och fick jätteberöm. Min duktiga valp. Åter till gårdagen efter träning på klubben så åkte jag till Brunna och mötte upp Gunsan med Kelpiesar, jag gick inte den långa vägen ner till vattnet men doch 15-20 min. Hundarna simmade och syrran och jag med , supervarmt i vattnet.Promenad tillbaka till bilarna den här gången lite längre väg. Nu var Tuva trött, jag åkte till Coop och utanför där stöter jag på mina gullungar Kevin och Linus , så fina killar som håller varandra i hand så fint, fast Henkan sade att Linus hade varit jobbig i affären.Dom hade cyklat hit, så kul att få krama barnbarnen. Hemma så gick hundarna direkt in och lade sig Tuva på bilden nedan helt slut . Då hade hon varit igång nästan 1 dygn, för hon hänger ju med mig överallt på jobbet. Jag själv helt slut, käkade lite och gick sedan och lade mig ett par timmar, Bengt väckte mig när han fixat mat, jag var helt död hörde inte när han kom hem ,sen somnade jag i soffan !!! Vaknade kl 3 men lyckades faktiskt somna om igen. Nu ringde en jobbarkompis och ville byta inatt men jag sade faktiskt ifrån , är för trött . Behöver vara ledig mina 4 nätter sedan har jag Lördag och Söndag natt efter det SEMESTER!!!!!Idag ska vi till Draget och gå och simma. Syrran kommer dit.Sedan är min plan ( märk väl PLAN, inte säkert det blir av) att klippa gräset och sedan skura lekstugan för jag ska måla den i sommar och kom på att man bör ju passa på nu när det faktiskt är fint väder för när min semester börjar så vet man aldrig....... Lite regn behövs för alla bär bla. Hallonen blir så små annars och blåbären torkar väl bort. Längst ner en bild på våra fina barnbarn. Gulliga ungar. Jag blir så glad och varm i hjärtat när jag träffar dom.