onsdag 14 juli 2010

spår

Ja nu har det gått en vecka igen! Hur fort som helst! Vad har vi gjort? Lättare att skriva vad vi inte gjort! Jag har INTE tvättat ELLER målat lekstugan! Typiskt mig, jag väntar så länge tills det blir regn och jag får skjuta upp det .......jag i ett nötskal skulle jag vilja säga. Jag har semester nu och vad skönt..... men värmen, den är härlig men man orkar inte göra något. Vi har varit och simmat som vanligt kan man säga, varje dag en timmes promenad på morgonen och sedan 20 min. simning. Gunsan och jag var i Brunna en dag , jätteskönt , men det blåste en del fast det är jättevarmt i vattnet . Gunsans Kelpiesar vill inte simma när det går vågor men det bekommer inte Tuva och Bella dom simmar på. På vägen hem fick Gunsan telefon från polisens ledningscentral att våra bilar blockerade timmerbilen, nu fick vi snabba på, sen hängde Gunsan med hem , hon behövde en Baden Baden dyna ( inte lätt att få tag på nu , det är ju dynfritt som gäller) Jag hade en extra som hon kunde få, vi käkade lunch och sedan var det lika bra att gå en runda till så man slapp på kvällen när man slöat till. Vi åkte till "Teknikbacken" gick en liten runda och avslutade med lite mer simning , fast det flög en massa bin vid strandkanten så vi blev inte kvar så länge. Så här trött är Bella på dagarna i vämen, hon ligger gärna på garagegolvet som svalkar lite. Tuva med sin älsklingsleksak, men hon får ha den bara när vi tränar, den förra har hon succesivt demolerat i molekyler.
I Lördags var syrran här med sina två barnbarn, Tim och Robin och Kevin var också här och dom hade jättekul, Tuva älskar verkligen vatten , ska vara med överallt där det "rinner".



Gott med korv och bröd, under bordet ligger två utsvultna Rottisar och bara väntar på att det ska trilla ner någonting.
Det är så roligt att veta att hundarna och barnen funkar så bra , dock aldrig utan tillsyn av någon vuxen......
Ikväll har Ida och jag varit i Rösaring och tränat spår med Lena W med Märta, Annelie med Lotus och Linda (kommer inte ihåg hennes hundars namn, skäms!), jättetrevligt . Vi grillade korv och fikade medans spåren låg. Tyvärr glömde både Ida och jag kameran hemma. Jag är supernöjd med Tuvas spår( Bella var hemma, tycker Tuva behöver klara sig utan henne) Skogsspår med 3 apporter, och två vinklar. Hon ville spåra direkt innan jag fipplat färdigt med selen, sedan full fart , hittade alla apporterna och tog dom i munnen!!!! Yippi! Så duktig, hon hade gärna spårat mer i min återgång. Jag ville inte det för när jag gick ut spåret så snubblade jag nästan på ett litet rådjurskid som låg hoprullat i en grop i min återgång, vill inte att Tuva ska få smak på vilt , ju längre dess bättre. Så kul med en hund som gillar spår direkt, Bella var ju lite strulig även om hon numer är helt ok. jag har ju lärt mig henne. Ida var också nöjd , Valle gick sitt spår med rekordfart. Det är ju extremt torrt i markerna och spåren låg 1,5 tim. Sedan gjorde vi uppletande, det har vi knappt tränat alls ,första skicket gick inte så bra men sedan funkade det ok. ska träna mer på det. Sedan blev det en snabb runda med Lena och Ida innan vi åkte hem, tack för en trevlig kväll. Hoppas det blir fler träningstillfällen, alltid roligt med sällskap och Tuva gillar verkligen Märta, jättekul , ha nu en skön semester ni som börjar den. Själv SKA jag tvätta och måla lekstugan! Ha, Ha tror ni på den? Hade hoppats att Lena L skulle hört av sig , sista anmälningsdagen till LKl spår i Knivsta den 8/8 , vi hade snackat om att jag skulle prova att tävla med Vinna där........trodde det var klart, eftersom Lena har ont i sitt ben, men har inte hört något från Lena så hon har väl ångrat sig! Känner mig sugen på att tävla, får väl vänta till det blir Tuvas tur, eller kanske jag ska damma av Bella? Funderar på att prova en HKl tävling, hon gjorde ett superkryp häromdagen, Vore kul annars om någon i V kullen tävlade LKl . Vet att ni har kapacitet.