lördag 31 juli 2010

senaste veckan

Senaste veckan har det inte hänt så mycket, Kevin och Linus var här ett par nätter och sedan stannade Kevin ensam 4 nätter till. Så roligt för Tuva och han har verkligen kul ihop. Kevin har alltid gillat att springa mycket och Tuva hänger gärna på, och så måste ju Tuva vara med hela tiden såklart.Det var ju regn i början av veckan, ja i slutet också, så det blev lek med vatten och sand.men det funkar ju också. Tyvärr är vi verkligen slöa vad gäller tränning, det blir lite under promenaderna och på tomten. Det går faktiskt riktigt bra med vardagslydnaden med Tuva nu, hon kommer snabbt om det kommer någon i möte och sedan sitter hon fint eller går vid sidan riktigt duktigt.
Och det är ju viktigt att vardagen också funkar och inte bara på lydnadsplanen. Kloklippning, som gick riktigt bra även den här veckan. Tuva satt och jag klippte och den här gången filade jag också.
Förra helgen fick Tuvas Mamma sitt andra CERT GRATTIS, snart har hon Championat titeln. Ullis mår bra med sina små valpar, bilder längst ner, det blev 6 st. som överlevde första veckan, 5 tikar och en hane det finns ett par tikvalpar kvar att tinga, titta under valpsidan för mer info.


Kevin och hundarna, jag lägger in bilder på mina barnbarn också inte bara hundarna , ni som inte orkar med det får logga ut. Bilden nedan är på Linus som älskar hallon, han käkar friskt. Kevin och jag har hunnit spela minigolf också. Vi har kört ris till återvinningen.
Här letas det mask, för vi ska ut och meta tidigt dagen efter , tillsammans med Jenny, Loke och Engla. Nore får vara hemma , för liten , och hundarna också. Går inte att ha dom plaskande när man ska meta. Inte helt lätt att hitta mask trots regnet , torrt iallafall men vi fick ca 10 st.





Vilken fin morgon vid Ullfjärden , helt spegelblankt och stilla, Kevin och Engla kunde faktiskt hålla sig stilla iallafall en timme , bra för 6 åringar som har spring i benen. Loke som varit med förr och fyller 8 kan sitta länge.



Kevin är så här glad för han fick en jättestor Brax på metet, går ju inte att äta men kul.













Engla fick 9 st. abborrar , 3 så små så dom fick leva vidare





Loke nedan fick idag bara en abborre , men han fick fler sist dom var iväg så hn är glad iallafall.





Här ligger Ullis tillsammans med sina valpar. Alla mår bra.














Nu ska jag ut med hundarna , blir Kungsängen idag , vi promenerar i skogen under tiden Bengt klipper sig. Bella höglöper så det blir koppel för henne. Imorgon eller Måndag kommer ungarna och firar oss och Henkan vi fyller ju alla i början av Augusti. På Tisdag åker Bengt och jag till Åland på en dagstur för att fira oss själva. Nicklas och Manuela är här hemma och ser till huset och hundarna. Igår var Gunsan här och plockade 5 l. hallon, och jag lekte doktor och försökte få bort ett stygn vid hennes öga, det har dom missat efter senaste op. för ett år sedan??!! Märkligt, jag lyckades inte tyvärr. Nu ska jag stänga datorn och klä på mig.