söndag 27 mars 2011

Tävling

Idag var det så dags att tävla och försöka få vårt tredje förstapris i lydn.kl 1. Upp kl 5 och ut med hundarna det blev en rastning på 40 min iallafall, jobbigt att stiga upp sådär tidigt tycker jag och dessutom så fick man ju sova en timme kortare idag.Vi åkte till Kungsör och deras nya inomhus arena, det skulle bli intressant och se hur Tuva fixade det. Jag tog startnummer 2, bra tycker jag. Platsliggande 10, Tandvisning 10, Linförighet 8,5 lite ojämna pos. och vill ju som vanligt nafsa lite imin hand, Läggande 8, hon gick ett par steg,Inkallande 9,5 avslutet, och så ställande som brukar funka hyfsat MEN idag gick Tuva efter mig ett par steg så jag lägga in ett dk vilket med facit i handen jag borde gjort direkt! 6,5p fick vi iallafall, Apportering 8 Tuva vill tapportbocken direkt, Hopp!!!!! KlantMatte!!!!! Jag flyttade mina fötter!!!!! 0, jäklar, jäklar så arg på mig själv Tuva startade genom att börja resa sig lite innan kommandot visserligen men det kanske kunde blivit en 5:a kanske. Nu räckte inte poängen vi fick ihop 154,5 p. Jag måste jobba bort mina dk,n.Helheten 8,5 Hon får för att hon är lite okoncentrerad, men det kommer med rutin. Jag är ju såklart inte helt nöjd nu blir det en tävling till minst, men Tuva var glad och tyckte det var helt ok att tävla inomhus, det var konstgräs av plast på golvet , och inga andra hundar inomhus under tiden som ett ekipage var inne på planen, bra ingen störning. Så det är ju roligt att Tuva gillar det här.... Nu har jag promenerat en timme med hundarna och ska äta tidig middag för att vila ett tag innan jag ska till jobbet ikväll. Jag har fått lite nya valpbilder så ni kan ju njuta av dom här gulliga 6 v. valparna hos Tuvas uppfödare på Brumbjörnens kennel, 1 hane kvar och en tik till lämplig fodervärd. Ser fina ut tycker jag med breda trubbiga huvuden synd vi bor så långt ifrån , eller det kanske är tur.....