måndag 4 april 2011

Måndagmorgon

Måndag morgon igen, vad tiden går fort ändå, jag har jobbat hela helgen. Förra veckan så var jag i Kungsängen och tränade med Karin och Anna-Lena och fick en hel del bra tips , tyvärr var ju inte Tuva på humör! Jag ville ha hjälp med tips om hur jag ska få Tuva att gilla hoppet mer ( jag har ju fått bra tips av syrran , men fler är ju bara bra) Men det enda T egentligen gjorde bra var just HOPPET! Hon var inte på humör att gå fot, kommma på inkallning m.m och budföring! Hon tjuvade från mottagaren men inte för att rusa till mig inte.........lukta och såsa det var Tuvis melodi i Onsdags, och vi som ska täval framöver , suck! Bara hoppas det beror på att hon börjat löpa. Igår kom Lena och Kalle och plockade upp mig efter jobbet för jag ville följa med och se Märtas MH som gick av stapeln på Värmdö BK, dom var försenade så det tog hela dagen och Märta gick som hund nummer 7 och sedan syster Mary sista hund. Men det var roligt att se fler Rottisar . MH gick hur bra som helst för Märta liksom Mary. Märta var lite modigare än Mary som behövde mycket hjälp vid spökena och hade lite jobbet vid skramlet men annars var dom ganska lika och båda skottfasta vilket är viktigt om man ska tävla! Grattis till er för genomförd MH. men snacka om att jag var trött när jag kom hem , men nu ser jag fram emot Tuvas MH 1:a Maj . Bengt hade middagen klar så det var bara att äta och sticka till jobbet! Hundarna hade såklart blivit rastade av Husse . Så nu idagär jag ganska mör, men vi har varit ute på promenad och jag har lagt ett spår till Tuva som jag snart ska låta henne gå , sedan blir det sängen, i em. har jag tänkt cykla med Tuva igen och träna lite lydnad, det är min planering MEN man vet aldrig om det blir av kanske för trött. Fast jag måste träna apelllydnad!!!