onsdag 2 mars 2011

svar

Idag ska Kevin och jag nu gå ut med hundarna i det vackra men ännu kalla vädret, sedan ska vi efter lunch åka skridskor , nja inte jag såklart, har inte stått på några sedan jag var barn! Imorgon blir det nog också skridskor och bio , till helgen är det årsmöte och utställning, imorgon önskar jag Lena L lycka till! Sedan måste jag ju svara på Berits inlägg angående vad jag skrivit i min blogg, intressant att hon läser den?? Efter allt hon sagt till mig, fått mail av någon? Tror jag inte ett dugg på , så intressant är inte den och någon seriös Rottisägare/ uppfödare mailat dig??? Nejj , Nejj! Men vilken tur att jag ( precis som du sagt till mig tidigare) skriver vad jag vill i min blogg och att det ska du "skita" i!!!! Vidhåller att det är helt fel att para en tik som är 6 år och halt efter korsbandoperation, må va en "idrottsskada" som du intalat dig MEN den ökar i rasen och det beror ju på något!? Fråga vilken Rottisuppfödare som helst om det du tänker göra är seriöst för rasen och inte minst för din hund....... Hoppas att hanhundsägaren kollar på min hemsida för där kommer jag lägga ut om alla dom sjukdomar som tyvärr U kullen drabbats av , 5 hundar i livet innan 6 års dagen och endast 2 av sju helt friska!!! Hur bra är det att föra vidare i rasen! Jag står för vad jag tycker och kommer inte debattera detta vidare. Men man förstår ju varför vi inte får en friskare ras , det hjälper inte att man som uppfödare avråder till avel , tikägarna och hanhundsägarna bryr sig ju inte!!! Jag föreslår att du deltar på årsmötet då jag ska försöka ta upp frågan, och vad man kan göra .......Denna Blogg och gästbok kommer inte bli något forum , då spärrar jag vederbörande utan den disskussionen kommer jag isådanafall ta upp på dom olika Forum som finns på facebook vad gäller Rottweilern för då når det ut till så många fler.