söndag 6 mars 2011

utställning och sportlov

Vecka 9 var Kevin hos oss några dagar, Tuva älskar att leka med honom, vi hade ett par härliga dagar med solsken , vi gick promenad med hundarna på Fm och sedan blev det skridskor och bio m.m.Lite bilder från veckan. Igår den 5/3 var det årsmöte för AFR , intressant med bla ettföredrag om EP. Mycket bra, av Linda Heske.Träffade trevliga Rottis ägare/ uppfödare.TACK lena för skjutsen till och från mötet.Idag 6/3 var det dags för utställning , Anne skulle visa Tuva , tidigare har jag varit den som gått med Tuva i ringen. Vad ska jag säga? jag är jättenöjd, Anne fick en riktig utmaning kan jag säga , Tuva passgick det mesta , men Anne fick till det bra, Tuva hade svårt att stå still , hon ville till mig. Men en superdomare som ( iallafall i juniorklassen) hade tålamod och Tuva fick ett rött kort , Excellent!!Tack för det och inte nog med det, Tuva placerade sig som 4:e bästa Juniortik, av 20 st! Dock inget CK, det var bara en som fick det idag! Jag är helnöjd! Tack snälla Anne. Du fick ju också tilldelat dig ett kort som bästa Handler i klassen, tog dock för lång tid att vänta till det skulle avgöras, men ett toppenbetyg till dig. Vi får iallafall träna på att ställa upp Tuva och attröra sig så hon inte inte passar men det var ju faktiskt första gången vi hade en handler så det gick ju iallafall bra, Tuva har skött sig så bra och jag fick se att det finns en hel del motor i henne, jättekul. Bästisen Märta fick ett rött kort och placerade sig som 2:a bästa Juniortik! GRATTIS till er och dessutom ett extrabonus bästa rörelserna i klassen, Lena valde dock att inte delta i den tävlingen då det tog så lång tid. Emma och Grim ställde ut i Bruksklass idag blev det ett blått kort som är så bra, Very Good, får höra vad det stod i kritiken senare, den var nämligen på Tyska! Emma visade Grim hur bra som helst och han är så fin, en riktig myskille,och du är så duktig Emma, planer på att prova på HKL spår i vår! Det väger tyngst! Kan jag säga iallafall för mig, och säkert för dig också? Då får man bekräftelse på all träning man lagt ner. En bra dag alltså.Innan vi åkte hem så fick hundarna leka av sig, när jag kom till Bålsta så gick Tuva och jag en promenad innan vi kom hem till lagad middag!Lite bilder från dagen och veckan som varit.









Här har Kevin ritat av Tuva och visar henne bilden, hon fattar noll.





Grim idag, dreglar som mamma Doris när det finns något smaskens i närheten.









Här är Lena och Märta med kokard och pokal.




lek i snön efter en dag i ridhuset, några bilder från buset:
































Här är min suoerduktiga Handler , tillsammans med Tuva, bilderna från ridhuset blev inte särskilt bra så vi tog det utomhus.












Här står domaren tillsammans med Anne och Tuva,











Tandvisning


























Väntar på sin tur



















Man undrar varför Tuva blundar?