torsdag 24 mars 2011

Torsdagkväll

Idag på eftermiddagen var jag med Tuva till veterinären för att kolla hennes högra öra då hon ruskat mycket på det och haft slams i det. När vi kom in till vetten så var hon ju tvungen att muttra lite mot en mopp som stog vid disken, men när veterinären kom in så var hon så duktig, ok. jag fick ju lyfta upp bakdelen på bordet , men ingen reaktion när hon "hissades" upp . Hon var helt lugn när veterinären kollade tänderna och kände på halsen och kollade i öronen. Duktiga Tuvis! men hon var ju bara tvungen att skrapa och tugga på målafärgen på golvet som släppt och när jag skulle betala så hittade hon ju såklart en uppstoppad kanin att börja uska i, den var inte avsedd för hundar , men det fattar ju inte hundarna så..... Iallafall så hade inte Tuva någon inflammation , ännu, men en vaxpropp som måste lösas upp så vi fick droppar i pipetter att droppa 1 gång per dag och massage i 10 dagar så får vi se , hoppas det hjälper inte bra om hon har besvär med öronen till MH.Efter det så stack vi till Ekilla ( på Fm gick vi dragetrundan) och gick den rundan , inte så lång men hundarna skuttade på och lekte, sedan vallade jag en ruta och skickade först Bella på uppletande som gick hur bra som helst, duktiga Bella. Sedan Tuvas tur som först drog sönder sitt halsband när hon stog uppbunden när jag lade ut föremålet. Tuva är ju inte så tränad på det här men med lite påpushning så hittade hon grejerna , jag gjorde 3 skick med en sak utlagd itaget, Tuva har full fart in till mig med grejerna, duktigt! Efter det så gick vi lite fritt följ med MYCKET lek med tennisbollar. Imorgon ska Malin och jag träffas i Bro för lite träning och promenad.Ska bli kul! Lite bilder på Brumbjörnens valpar här nedan, vivsst är dom goa! 1 hane och 2 tikar finns kvar om någon känner sig manad, en tik på foder till rätt person som vill tävla och ställa ut, länk till kenneln på min länksida eller på Rottweilerklubbens hemsida, valpar till salu. Annars kan man ju bara njuta av bilderna.