lördag 26 februari 2011

Skippo

Igår var jag hos Syrran och spelade Skippo tillsammans med Lena L. det blev en helnatt så att säga, vi hade mycket trevligt och gör om det .........idag har jag varit lite seg men dock varit ute med hundarna, ska snart ta en sväng med Bella Tuva går motionsrundan med Husse...Imorgon ska vi åka till Catharina och hälsa på, kul att träffa Lia . det blir inte så mycket träning i helgen, men vi körde ett pass på klubben igår morse, Tuva och Bella är duktiga hoppas snön snart försvinner så vi kan lägga lite spår. har tänkt anmäla Tuva till klubbens appell i Maj, och det är ju bra om vi hinner träna lite innan .Nästa vecka på Tisdag kommer Kevin till oss några dagar då han har sportlov och då blir det lite vila från träningen men det gör ju ingenting. Hinner ju ta ett par pass på Måndag och Tisd. fm. Hörde av EvaLotta att pappa Diezel fått CK och placerat sig på 5.e Bästa Senior, still going strong, Bellas pappa. Fick höra att Berit tänker para Udda i sommar!!!???? Blir så upprörd, hur ska hon klara en valpkull och det ansvar det innebär gentemot valpköparna? Och det ska inte vara några valpar efter den kullen, då det inte är en frisk kull! Udda själv är ju op. för skadat korsband! Men det verkar inte Berit fatta.....Vad göra? Ingenting, undra på att det sedan blir hundar för omplacering och sjukdomar, m.m.Nej, jag har försökt förklara detta men hon vill inte alls ta ansvar för rasen och lyssna. ÅHHHH! Säger jag bara! nej, nu ska jag upp och äta lax och pasta.