torsdag 7 oktober 2010

ännu en vecka

Idag har vi varit hos veterinären, Bella har fått fuktesem tyvärr.Det sprider sig så fort, det blev antibiotika, specialshampo att tvätta med och örondroppar för såklart så har hon irriterade öron. Kan tänkas att Bella haft det en tid för hon har lyssnat mer när hon hört skott och inte gillat det. Bella är ju helt skottfast annars... Vetten sade att det kan hänga ihop med att hundarna får eksem på huden,det sade hon innan jag talade om att Bella hade mycket mörkt kladd så det kan ju faktiskt stämma i det här fallet . Hon är så duktig hos vetrinären säger ingenting när dom rakar henne och tittar plus behandlar henne. Veckan som varit har jag lagt några spår till Tuva, det första var det ingen fart alls på henne, tänkte att jag kanske går för fort fram så jag backade och lade ett rakt spår med 2 apporter och liten liggtid och då var det som tidigare, full fart. Jag har tränat lydnad , Tuva har varit med mig till jobbet och så har vi varit på Järfälla Bk och tränat på vägen hem.Tycker att framförgåendet börjar lossna lite....Idag ringde "fackgubben" och sade att han pratat med min chef om att gå in i "våra/mitt" skåp utan tillåtelse och det får man ju INTE!! Det är vår Mas i kommunen som är helt !!??? Ja jag tänker inte ens skriva ut det. Ska nog göra en avvikelserapport och skicka till hennes chef, även om han är informerad och ska prata med henne. Sugen på att göra en polisanmälan också, även om det inte leder någon vart så kanske hon tänker till . Vet att det är hårda regler på sådant övertramp men vet inte om jag orkar hålla på .... Ska jobba inatt åt Ann-Catrin som är i Turkiet på semester. Sedan är jag ledig 2 nätter. Åker nog till Vallby hos Veronica och tränar påSöndag ,någon som vill hänga på så är det kl 14.00. Usch idag har det regnat hela dagen här,men jag har varit lite duktig och kokat äppelmos ! Äntligen! Den blev supergod. På Lördag ska vi fira Linus som fyller 2 år, tänk vad tiden går. Vet inte vad jag ska köpa men han gillar tåg och bilar och sådant som låter. Lite bilder från när Linus var är ett par dagar.Då var det sol och han hjälpte mig att kratta lite äpplen. Ska ta med två dunkar äppelmust till jobbet, Susanne och Carina vill köpa, 75 kr. / 5 l dunk den är jättegod. Bellas eksem
Tuva spårar

Bella vill inte ha något äpple, men Tuva hon käkar




Här krattas det....


Vad ligger det i äppelhögen?