fredag 8 oktober 2010

Fredag i Oktober

Promenad på morgonen, mountaibikebanan som är ca 4 km. Sedan hem och sova tills Bengt kom hem. Såg på klockan att jag kunde hänga på och träna i Järfälla dit syrran med sällskap skulle.Lite fika sedan en något förkortad "Draget"promenad , vi lade hundarna plats och Tuva är så duktig. två hundar strulade och reste sig fler än en gång, dom ropade och gick fram och tillba till sina hundar MEN Tuva låg avslappnad och trygg , så duktig, i fem minuter låg dom. Sedan var det en tjej ( minns inte hennes namn , fy! jag vet ju såväl) som kollade tandvisning och senare stod mottagare i budföring där Tuva kutade som bara den, nja första sträckan var hon tvungen att på vägen kolla konerna till rutan som jag dumt nog ställt upp. Men efter en snabb koll så sprang hon hur bra som helst. Bra att testa med folk hon inte känner.Jag gjorde ett träningspass och framförgåendet börjar verkligen sitta , första sträckan hur bra som helst, andra lite mer tveksamt men hon gick dock med ett par dubbelkommandon och utan drag. Retsen är jag också nöjd med, platsäggande sitter bra plus inkallande och apporteringen hyfsad, lite snabbare tempo önskas.... Tack Veronica för tipset för att träna bort tjuvstarten, det räckte med ett par gånger så hade Tuva fattat. hoppet är väl det som inte sitter så bra, hon hoppade idag men gillar det inte och det är för att Tuva slagit i några gånger och fastnat med koppel, då har hon minnesbilderna och vill inte , men det kommer . Funderar på att köpa ett hinder som kan stå på tomten och vi kan hoppa på "kul" lite när som.....Bengt har inte tid att göra ett.....( eller kanske det är lusten??) Bella fick göra Rutan , fritt följ med stegförflyttningar och inkallande m. ställande och läggande, superduktig!!! Gull Bella , ett kryp blev det också och det är 10 poängare alltid.Hemkomna en färdig middag : Röding och hemlagad potatimos. Gott! Ändrade planer, vi firar Linus den dag han fyller, alltså på Måndag em. Så då kanske Syrran och jag sticker på Strängnäsmarknaden..... Nu ska jag kolla på Idol.