lördag 30 oktober 2010

Lite rapportering från veckan som varit, jobb i tre nätter som vanligt. Men vi har tränat litegrann iallafall, Tuva har varit i höglöp den här veckan, fjäskar för Bella som gärna uppvaktar. Så jag har legat lite lågt med träning, i Fredags träffades Ida, Syrran och jag för att träna , först gick Gunsan och jag en promenad. Tuva var duktig, jag är nöjd hon tom. tjuvade på hoppet...... Önskar lite mer fart på återången i apprtering men det kommer nog. Bella jätteduktig MEN när hon hoppade så gnällde hon till vid båda hoppen ! Inte roligt alls , har märkt en försämring i benen men usch vill inte..... Hon får ta det lugnt och vi ökar smärtlindringen något. Då blir hon hur pigg och glad som helst, det värsta är att man lurar sig själv , hur ont har hon egentligen..... Men hon får ta det lugnt och inte kampa med pinnar utan koppelrastas . Jag ska beställa tid hos Lasse Audell för en kontroll hur det ser ut, borde kunna få bilderna från Strömsholm från förra besöket för ett par år sedan. Bra att jämföra . Usch! Vill inte!!!!!! Bella är bara 5, 5 år ju. Tuva också,, sist hon lekte med Märta och Bella ville hon inte stödja på sitt högra bakben.... så nu är jag nojjig , höftledsfel? Gunsan säger attt nej säkert någon skada i leken, men idag efter promenad och lek ( igen) dumt, så lyfter hon benet . Men ingen hälta och jag kan sträcka ut benet. Nervöst ! Nu ska jag skärpa mig och verkligen ha henne i koppel och inga långa promenader och definitivt ingen lek med hundar eller stora pinnar. Idag har vi lagt spår i Rösaring tillsammans med Lena W , Anki och Linda. Jag lät Tuva gå på utan liggtid och idag hade hon full fart igen, skönt, var nog förelöptjafs förut? Sedan gjorde vi uppletande och Tuva hade full fart ut, släppte föremålet första gången lite väl tidigt så jag sprang med henne ut , andra skicket så var det bra , hon kom rusande in till mig, duktiga Tuva. Bella fick vara med Husse idag , dom har gått en skata promenad , Husse med onda knän och Bella med onda bakhasor.Varför kan dom inte få vara friska? Efter träningen så gick jag och Lena en promenad med flickorna ( som kanske inte var så klokt så här med facit i hand) Men en skön promenad blev det iallfall, nästa vecka kommer Kevin hit några dagar så då blir det lugna rundor och inte långa alls för Kev tycker inte det är så kul och vi ska till simhall, naturhistoriska och lite av varje, så det blir lugnt för hundarna. Jag åkte till Kungsängen och köpte två Rödingfileer i fiskbilen och det har vi ätit nu , mums. Lite bilder från dagen, lite suddiga men..... Sist en bild på "mina" Grabbar, har den som startbild på datorn, jag blir så glad när jag ser den och det värmer i mitt hjärta, och om jag är på dåligt humör så försvinner det snabbt, mina gullungar. .Nedan Tuva som vill springa ut i uppletandet Här kan man ana en hund( Tuva) men jag tycker bilden är vacker, vi hade en härlig dag med lite sol, kändes nästan som vår?!
Här har Tuva kommit in med en "sak", duktiga hon.

Här kommer Märta rusande med sin leksak, duktig.



I väntan på att få göra något, tänk att man måste sitta bakom galler...... när man hör hur Tuva får vara med, tycker Märta




Malte i full aktion.





Mary ( Märtas syster) har hittat något kul.



Här är det Ajax som jobbar , något suddig bild.












GullBella som fått en väldigt skön ( dålig) vana att ligga i våran säng.......






Mina fina pojkar.