fredag 15 oktober 2010

Ännu en vecka

Nu har det gått en vecka igen, det går fort och hösten har kommit på riktigt, kallt och jag hör på radionn att det kan komma regn med inslag av snö!!!!!Vad har vi gjort iveckan? I lördags var Valle här över natten och det var ingen höjdare. Tuva låter inte Valle vara ifred många sekunder, och han hänger gärna på. Vi fick skärma av med kompostgrind, men då pep Valle utanför , han ville sova hos oss men vi har så litet sovrum plus att Tuva hade varit på honom och velat busa, hon stog på andra sidan och pep! Inte mycket sömn, fick ta igen det på Söndagen för jag skulle jobba natten .Får nog hoppa nattvakt tills Tuva mognar om hon nu gör det???? På Söndag em. kom Emma och Grim förbi på väg upp till Avesta där Emma har praktik just nu och bor i husvagn med Grim.Grim har vuxit till sig ordentlit! Vilken tjurnacke han fått! Tuva och Grim busade och efter fika så gick vi en promenad innan det var dags för Emma att åka och jag skulle till jobbet.Så roligt när ni valpköpare har tid/ möjlighet att komma förbi. På kvällen upptäckte jag en fläck på golvet och jo Tuva löper!!! Bra , kanske hon mognar lite? Lite surt om hon löper med halvårs mellanrum , då är MH i fara i April, vi får se. Vi har tränat ett par gånger och Tuva är så duktig liksom Bella såklart! Bellas sår har läkt fint, men på promenaderna så känns det som jag tjatar nej, nej hela tiden för Tuva FÅR bara INTE hoppa på och bita på Bellas hals, men hon lyckades ändå igår att rispa upp ett sår ! Snart blir det munkorg......Bella behöver inte tratt längre iallafall, men hon är så skendräktig! Skulle ha motsatt mig Bengt när vi kunde ha kastrerat Bella till ett bra pris i våras. Jag har tvättat köksfönstret och fått in utekrukorna , äntligen och städat varmförrådet, åkte till Yvonne med lite grejor jag fått låna så det blev lite mer plats i förrådet. Igår var vi på klubben efter promenad. Jag har skickat in era tävlingsresultat till Bruksnytt, lydnadsresultaten kom tyvärr inte in i det här numret av rottistidningen trots att jag skickat in i tid, nu ska jag både maila och skicka brev! Lite surt , har hänt mig förr. Alltid roligt med resultat från Fetzerhundarna och duktiga ägare i varje nummer.... Synd Lena att jag inte kan vara med och träna på Lördag men tack för erbjudandet. Ska betala in avgift för ringträning med Gerard nästa Torsdag, bra träning för Tuva tror jag. Jag har beställt tid för röntgen till Tuva , fick en tid den 23/11. I Måndags fyllde Linus år och vi var på kalas , nu stundar promenad , städning, hämta Kev från skolan och sedan 3 nätters jobb! Kan man inte vinna den där storvinsten någon gång så man kan gå i pension? Har inte kollat min lottorad men har inte hört att dom efterlyser någon vinnare i Bålsta, Ha, Ha! Lite bilder från veckan för den som vill. Här nedan väntar hundarna på deras tur att träna. Tuva som vill in, går ju inte attha dörren öppen nu när kylan kommer krypande.
GRIM.

Grim och Tuva busar





Linus och Kevinöppnar paket.



Kevin tyckte det var kul att bygga med Linus Duplo, han är ju duktig att fälja en beskrivning.



Här tar Nicklas bort ljusen från tårtan innan vi hugger in.