tisdag 19 oktober 2010

regnpromenad

Inga bilder, varför är det lättare/ roligare att ta med kameran på sommaren???? Idag ringde jag och väckte syrran för en telefonfika , vi snackade lite och sedan bestämde vi oss för en promenad i Kungsängen . Regnkläder ja såklart men ganska skönt ute, Gunsan hade med sig uppletandegrejor, va bra! Så vi gjorde det , Yatzy först, duktiga hon . Tuva sedan hon fick springa ut 2 gånger, Gunsan visade , Tuva full fart ut och hittade , 2:a gången ut lika snabbt men jag var för snabb att belöna , trodde hon släppte saken , sprang med ut en bit och då hittade Tuva den lilla råttan , hon ghade inte hittat den första gången, men ful fart att ta den iallafall, måste tänka på att vara tyst tills hon verkligen har "saken" i munnen. Men det kommer.Hon verkar iallafall inttesserad, Bella var duktig idag, ganska snabb och hittade 3 saker ( nu när jag tänker efter sprang hon nog före Tuva, men spelar roll?) så jag var nöjd där , hon hittade dom längst ut. Vi ska ju aldrig tävla i det , mest för aktivering. Och sist men inte minst ,gamla duktiga Kasta hittade sina grejer , slipad och erfaren , man ser att tempot minskat något men viljan finns fortfarande. Hon är så rolig Kasta, letar gropar och platser där hon kan få sina valpar ?? Skendräktig! Verkligen en riktig urmamma , gamla instinkter finns kvar. Tuva lyckades i ivern när hon var bunden och såg dom andra hundarna springa slita av sitt koppel, tuggar hon inte så fixar hon det ändå!! Sedan när vi gått vår promenad så gick Gunsan ett spår , jag ville ha ett motivationsspår efter det sista som inte gick bra. Tuva fick se när Gunsan gick ut , hon gick igenom en skogsdunge och ut på ett fält , ganska lång sträcka. Jag släppte på Tuva och hon rusade först men satte ner näsan snabbt och spårade jättefint, stannade ett par gånger och åt lite pluttar men fortsatte ganska snabbt! Spårade upp Gunsan och blev såååå glad , dessutom hade jag köpt kattmat , efter tips från Gunsan , och det gillades verkligen... Tack snälla du för hjälpen.....Nu ska vi inte träna förrän efter Tuva löpt kvar, nja Torsdag har vi ringträning för Gerard Oshea, finns platser kvar om någon vill. Igår tränade Ida och jag lydnad , Bella jätteduktig, Tuva lite fladdrig men ok. Valle duktig .Jag har beställt ett hopphinder så vi kan träna hemma. Nu ska jag koka sista kassen med äpplen till mos, mums.Lyssnar på Robins hang on , hon är så bra tycker jag , ska köpa hennes skiva tror jag.....