lördag 16 oktober 2010

jakt

Imorse när jag kom hem så stack vi ut hundarna och jag, kallt men vackert! Jag tog med några mjukisar och gjorde uppletande . Bella är ju ingen höjdare men hade bra tempo och hittade 4 saker iallafall, jättebr, gör det mest för aktivering med henne. Tuva fick gå med mig ut och lägga saken och sedan full fart! Hon hade laddat när Bella fick spring, 3 gånger gjorde vi och det var full fart , i ofs. så släppte hon grejerna lite innan men det tar jag inte så hårt , just nu är det farten och viljan att vilja rusa ut som är viktigast. När Tuva fått korv så stack hon och hämtade grejerna igen så det är godkänt i dagsläget. Hem och åt frukost , hade stannat till vid Ica och köpt nybakade, varma frallor, mumma.Sedan var jag så sömnig , gick och lade mig , Bengt stack till Jenny och Martin som fyllt år, jag orkade inte, vi har så mycket på jobbet nu att jag bara måste sova . Ungarna var det full fart på där iallafall. Får träffa dom när Loke fyller i November. bengt fixade middag och sedan fick jag snabba mig ut för att hinna draget runt innan det blev kolmörkt, som tur är har jag hittat min pannlampa som varit försvunnen i två mörka årstider!??? Jag bestämde mig för att gå motsatta hållet så jag hade grusvägen på tillbakavägen så man inte snubblar på rötter m.m.. Bella i koppel då hon var lite "jaktig" Tuva då jo rätt var det är bara rusar hon iväg, jag försökte ropa men inte , heller inte lätt att rusa efter när man har en hund till i koppel. Jag tänkte att hon kommer väl snart , den lilla fegisen, men inte.... jag gick vidare , började bli lite orolig när det gått en kvart! Jag började undra om jag skulle stått kvar där hon försvann men tänkte att hon hittar ju bra och kan ju sätta ner näsan! Jag ropade , försökte få Bella att skälla. Tänkte att nu måste jag fixa vikarie , kan inte jobba om hunden är borta i mörkret ..... Gick mot bilen ändå, tänkte att hon kanske fick hjärnsläpp när vi inte var kvar och sprang i den riktningen vi brukar gå? ( Spårhund? jo jag tackar jag)Fick tända lampan och när vi kom backen ner mot parkeringen så skällde det och då förstod jag att det var Tuva som hörde och såg oss, jag snackade så hon hörde att det var jag och då kom hon glatt. Inte särskilt flåsig så det har nog gått till som jag trodde. Men bra att hon stannade vid bilen iallafall. Hon hade ju hunnit rulla sig också i skit så det blev avtvättning och mat när vi kom hem..... Nu ska jag till jobbet.