söndag 24 oktober 2010

Regnsöndag

Jaha regn sist jag skrev och idag..... ska snart ut med hundarna, Tuva är så jobbig ska ut i tid och otid nu när hon höglöper. Men tycker att hon blöder mer nu så det kanske snart äe klart? Kan ju inte ha tikskydd på henne för det skulle hon demolera i bitar på en gång. Inte så kul att bli väckt i morse , vi var och såg/lyssnade på Jerry Williams på Tyrol igårkväll. Han var superbra, väl värt att åka till Djurgården för . MEN man blir bara tokig, när vi ska åka till stationen så tänkte vi ta bussen ner , vi väntade men ingen buss!!!!Man blir galen, en gång i timmen på helgerna.....bara att gå, nu blev det ett tåg senare men vi hann bra. Maten på Tyrol var helt ok.Men bäst var ju Jerka såklart. Nåväl när vi kommer till Bålsta så är det samma sak!!!!!! Ingen buss? Men det går 2 st. samma heltid så att säga. Kan dom inte se till att det går en buss i halvtimmen istället för 2 varje heltimme!! Bara att promenera hem igen då. Gör ju inget egentligen men man har ju inga skor som passar för promenad när man ska vara "fin" .Hundarna låg och sov det blev ju några timmar i ensamhet, fick inte tag på någon som kunde rasta dom, men vi gick spåret i Kungsängen som är 6,4 km innan så... Vi bytte skor och gick en promenad till men nu med hundarna. Sedan kan man ju inte somna direkt så det blev sent, så jag blev inte så glad när Tyva kom och slickade mig tills jag gick ut på en kisstur. Suck! Henrik ringde och vill att jag ska köpa en skjorta till Kevin som ska fotograferas imorgon. Syrran med barn och barnbarn ska gratta Linus idag så jag åker dit en sväng jag med och pussar på ungarna. Först promenad med doggarna, Bengt ska försöka få på mina vinterdäck idag igen, nu har han mer tid och har filat lite på däcket som krånglade så hoppas! Snackade med Mike som sade att det brukar vara krångligt att få på dom menhade inget särskilt knep för just dom däcken. I Torsdags var vi på ringträning med Gerard, han kom faktiskt en halvtimme försent så jag missade en del , lite B tycker jag faktiskt även om jag tränat för honom tidigare, jag var tvungen att sticka till jobbet. Men det blev ju lite träning för Tuva iallafall , hon hade fullt sjå och ville ju helst ta sig till Märta och killarna i gänget. Men jag tror inte någon märkte att hon löpte. Nej nu : på med regnkläderna och ut i regnet.