torsdag 3 juni 2010

Vatten

Här har tuva fångat en fjäril som hon såklart käkar upp! ´Vad annars? den här valpen måste bara ha någonting i munnen att tugga på! Men hon är jäkligt gullig, fast det tycker inte Bella eller jo för Bella blir aldrig arg! Tuva tuggar på Bella så fort hon kommer åt....Men det är väl någon form av kärleksförklaring kanske?

Här är jag tvungen att ta en bild på våra fina rododendron , Tuva poserar.
Bella ligger gärna i garaget och har koll vad Husse gör, svalt är det också.

Idag har jag planterat blommor i lådor och krukor. Mercan var inne på service så Bengt hade Swiften idag till jobbet ,tur jag var ledig. Vi har gått "svinrundan" idag , sedan jobbat i trädgården och ringt lite samtal om Rasmästerskapet i Bevakning som AFR/Uppland anordnar i år igen, gäller att få tillgång till marker m.m Om du är intresserad att hjälpa till så hör av dig, gå in på Upplands hemsida så ser du adresser. Gulliga Yvonne kom och hämtade mig och skjutsade mig tll Enköping så jag kunde hämta bilen 7000 kr. fattigare!!!! Usch!. För en bil !Då hade dom visserligen bytt spindeleder men iallafall! Precis innan Yvonne kom så tränade jag en vända med hundarna på tomten som är så vacker nu med allt som blommar! Först Häggen sedan Syrener , Äppelträden som fått fnatt och sedan kommer Jasminerna... Otroligt vackert och Skatorna har ungar i Häggen , man hör hur dom låter när mamma och Pappa Skata flyger dit med mat. Vi har kunnat sitta ute och äta och det är så skönt MEN Myggen!! Dom är stora och många! Imorgon ska jag tävla med Bella i Knivsta hoppas vi grejar ett första pris nu , suck! Får se men vi ska ha en trevlig kväll iallafall!



Här slickar Tuva i sig vatten från vattenspridaren , hon måste ju bara vara med i allt jag gör , fast det är roligt! Hon ska vara nyfiken , det är ju en valp ! Bella tar det lugnare , men hon har ju varit med om allt förut. Bellla och Tuva har roligt och leker ibland men jag stoppar dom tyvärr , det får inte bli för hårda tag , lederna! Skönt när man röntgat hunden så man vet , skulle bli förvånad om Tuva hade fel på höfterna för hon ligger med bakbenen helt utdragna ibland och har inga problem när vi tränar kryp. Men man vet ju aldrig. Hon har inte haft någon hälta nu och hon växer väldigt jämt och sakta än så länge. Ja, ja jag får oroa mig i höst hua!
Så här blöt blir man efter att man har "tuggat" i sig vatten från spridaren, brudspirean bakom börjar blomma så smått.