måndag 14 juni 2010

spår

Efter att ha suttit för länge, som vanligt skulle jag vilja säga, innan vi kom iväg ut så tänkte jag att jag lägger spår åt hundarna Bella kan också få gå ett fältspår fast längre än Tuvas. Sagt och gjort två spår vid Kalmar Kyrka ( där har vi tränat många spår med olika hundar ) Bella fick 4 apporter och 3 vinklar, Tuva fick 2 apporter och sin första vinkel! Under tiden spåren gick så promenerade vi "Dragetrundan" Nu har spåren legat ca 1 timme , började med att släppa på Tuva , provade en sele på henne men den tog jag av efter en bit för hon blev irriterad på den ( var alldeles för stor så den rullade på ryggen) och började skutta runt och bita i linan. Men hon spårade helt perfekt tog pinnarna och kom med till mig, vinkeln då? Hur perfekt som helst , duktiga hund, men nu ska vi ju säga att gräset var högt så det blev en "gata"men det är ju bara bra för hon fick gå i spårkärnan hela tiden. Så var det då Bellas tur..... Tog spåret perfekt , hittade första pinnen , spårade vidare , tog 1:a vinkeln och då stannar en Jeep vid vägen och en kvinna börjar gasta att jag fick inte gå på deras mark!!!!! Laglydig som man är så bad jag om ursäkt för jag trodde det bara var ängsmark ( var bara gräs) och så kastade jag ut en pinne till Bella och berömde henne och selade av .Bella blev lite snopen förstås . Tjejen vände och åkte iväg , säkert någon som skvallrat! Vad skulle det göra då att vi gick där egentligen? Jag tror det handlar om makt bevis!!!! Gräset låg ner överallt pga. regnet och legor efter kanske rådjur så min "gata" är nog minsta problemet för dom. Berättade för Bengt som sa "vad larvigt jag hade bara fortsatt" Och det hade han gjort! Ångrade att jag inte sket i henne vad skulle hon ha gjort? Tänkte ett tag att jag skulle åka tillbaka och släppa på Bella igen , tyckte synd om henne som fick ett så konstigt slut och när hon tyckte det var så roligt! Men jag besannade mig och insåg att Bella har ju glömt det där nu inget hon funderar på..... Ev. lägger jag ett nytt i em eller imorgon måste sova nu , har inte kommit isäng ännu . Tur man är ledig ett par nätter nu, syrran kommer imorgon tidigt förhon ska ha hantverkare hemma hela dagen, vi ska passa på att åka till Enköping och träna ska ändå dit för att köpa hundmat så..... Bra att vara på olika klubbar också. Gunsan ska tvätta sin bil och vi promenerar en lång runda med hundarna också såklart!Men som sagt jag är så nöjd med Tuvas spår och det lilla som Bella fick gå.God Natt fast klockan bara är 13.00!?