tisdag 29 juni 2010

långinlägg

Ja det var ett tag sedan jag skrev i min Blogg! Har inte haft tid helt enkelt , konstigt kan ju tyckas men det tar ju en stund att sätta sig vid datorn och det blir ofta så att man blir sittande......Vi har haft en midsommar med härligt väder , SOL!! Toppen och VARMT! Jag har jobbat veckan innan midsommar , men var som tur var ledig hela midsommar plus denna vecka, går på på Fredag och jobbar fyra nätter sedan har jag bara 2 nätter innan semestern. Vi har ju så fint väder så man vill ju bara vara ute , man ska vattna i rabatter , klippa gräs m.m. Men det är en härlig tid, förra veckan var syrran och jag och badade i Brunna, Tuva ska vara hos syrran ett dygn i Juli när vi ska till Falkenberg och gå på Vallarna och se fars.Skitkul! Tänkte att hundarna ska bli lite vana vid varandra , Yatzy kan ju vara lite vaktig på "sitt".Tuva kastar sig gärna i vattnet men plaskade mest med frambenen , fast snart nog så simmar hon så fint. Jag har varit på promenad varje dag och sedan har hundarna fått simma , Tuva får inte simma så länge, Bella älskar att simma men när vildan kommer simmande så släpper hon sin boll direkt till Tuva! Snäll? Eller lite korkad? Vet inte men när Tuva försöker klättra på Bellas rygg i vattnet så säger Bella iallafall ifrån. Jag har lagt in lite bilder från veckan , ni får kolla om ni orkar.....Här nedan så sitter tre av barnbarnen: Nore , Loke och Engla.Var så kul att alla våra barnbarn var hos oss på midsommardagen, dom hade så roligt , badade flera timmar. Här kommer en radda med bilder , lite långt emellan dom men om du orkar så racka ner.
Här kommer Bengt in efter en promenad med hundarna.


På midsommaraftonen var Nicklas, Henrik , Marie och så Kevin och Linus här , Kevin ville inte gå på dans utan ville hellre göra en midsommarstång här hemma! Ja trodde jag ,intresset hade svalnat helt så det blev Marie och jag som fick göra stången, men så här "fin" blev den.



Bella och Tuva med dom "fina"??kransarna runt sina halsar.




Här leker Nicklas med Tuva, vilket hon uppskattar såklart!






Gull Linus nöjer sig med att titta på när dom övriga badar.





Här har vi fullt i bassängen, själv har jag inte doppat mig i den ännu, men igår badade jag i Lilla Ullfjärden för första gången , det var skööönt. Ska dit idag igen, som tur var så ringde min frissa och jag fick en tid imorgon istället , skönt för jag känner mig lite stressad idag,, sitta vid datorn tar ju sin tid som sagt.






Veckan innan midsommar så sov Kevin och Linus här och lekte med Tuva såklart.










Baddagen: Tuva plaskar i









Lite frambensplask i början









Kelpiesarna: Yatzy och Kasta simmar så här fint t.om utan bolll kan Yatzy bara simma runt.











Bella och Tuva njuter.













Yatzy talar om var skåpet ska stå.





Badnymfen, Gunsan nedan


















Lite fika , mums.

















Så här fint simmar Tuva nu , Bella intill. Idag ska vi gå ut på promenad och sedan simma , imorgon ska det bli regn så då får man passa på att röja inomhus, ska rensa lite rabatter idag . Igår tränade jag lite i trädgården med hundarna blir lite dåligt med det i värmen. Hundarna fick sina klor klippta också ,Tuva är riktigt duktig, men Bella! Suck! Brottning men det går till slut hon vet ju vem som bestämmer men måste tjafsa .Kan ju klippa dom på henne själv nu iallafall förut var Bengt tvungen att hålla henne och jag klippa. Inatt har Tuva varit dålig i magen , hon är duktig , hon säger till så jag kan släppa ut henne ..... Vet inte om det var köttbullarna igår. Bella tjurtjejen hittade ingen lämplig plats att göra ifrån sig igår på kvällspromenaden ( 1 tim) Bella vägrar numer att "bajja" på tomten så nu är hon säker tjättenödig, nu ska vi ut i värmen.