onsdag 16 juni 2010

Gårdagens rastning

Igår kom Syrran hit för hon hade hantverkare hos sig hela dagen , så vi tog en lång skön promenad med hundarna . Yatzy! Lite suddig bild men henne i ett nötskal, ska hoppa på mig även om hon skötte sig bra den här gången.
Tiggisar.......Lika bra man tar för sig själv så man får något!



Det var härligt väder, hundarna kommer bra överens , Tuva är lite jobbig på gammelKasta ibland bara, men hon säger ifrån.

Vägkrsning, vart ska vi?


Sedan skulle Gunsan städa ur sin bil hos mig. Mycket jobb ganska skräpig, jag passade på att städa av inne. Man kan ju tycka att Kelpiesarna ska passa på att springa lite fritt i trädgården som iallafall är på 2000 kvm. Men icke , dom hoppade in i Swiften och satt/ låg där ???








Fullt upp! När Gunsan var klar stack vi till Enköpings BK och tränade med hundarna sedan till Granngården och köpte hundmat, hem och då är det lika bra attgå en kvällspromenad direkt så vi gick Dragetrunda, sedan var hundarna trötta kan jag säga speciellt Tuva som inte sovit på hela dagen. Men nu idag är det full fart igen hon har hunnit släpa in pinnar och jord på mitt nystädade golv! Suck! Nu ska vi till Brunna och promenera och låta hundarna bada , får se om Tuva vågar simma, sedan ska jag försöka få inspiration till gräsklippning ! Ikväll har jag medarbetarsamtal plus personalmöte direkt efter och sedan jobbnatt så det blir en LÅÅÅNG natt.