torsdag 10 juni 2010

Torsdag 10 juni

Veckan som varit har det inte hänt något särskilt, ja jag har ju jobbat såklart, varit ute med hundarna , planterat lite blommor , vattnat på kvällarna och så har vi oljat altanen klar så nu kan vi använda den helt . Köpte mig ett par shorts idag och igår unnade jag mig två toppar... så nu är tusenlappen slut som jag fick i skatteåterbäring! Det var ju inte svårt! Brukar få betala annars , tror det är 9 år sedan jag låg på plus. Idag var jag på klubben och promenerade , kvavt men man kan duscha av hundarna vid klubbstugan så jag passade på att träna lite , var flera dar sedan . Bella är lite seg i fria följet men annars ok. Tuva tycker det är roligt ,hon börjar förstå ( kan jag ju få tro) att hon ska följa vid sidan . Fast vi tränar mycket kontakt fortfarande skulle vara roligt att ha en hund som kollar upp på mig när vi går linförighet/ fria följ. Lite svårt att inte följa efter mig när hon ska sitta kvar för inkallning men vi tränar på det, rutan har hon lite koll på vet att det ligger godis i den så när jag ställer upp konerna så viftar hon på svansen, bådar gott kanske? Nu ska jag käka lunch ( kycklinglår, kommer snart växa ut fjädrar på mig) sedan dammsuga bilen för Tuva har roat sig med att käka upp och sprida runt plantor som jag hade på golvet fram i bilen så nu är det jord överallt i den! Suck , när ska det ta slut? Ska ringa Ivos och kolla om han har något bälte till bilen för det har ju gullungen också snaskat på !!!! Swiften ska besiktigas Tisdag efter midsommar . Skulle ju vara kul om den gick igenom utan för dyra reparationer för den är superrostig och man lägger inte ner särskilt mycket pengar ......På Lördag ska jag ställa ut Tuva , men hon har blivit lite högbent just nu och vill inte äta så mycket i värmen, gör inget men just den här veckan vore det ju bra med lite hull. Jobb inatt och imorgon , bytte bort Lördag mot inatt som skönt är.