onsdag 30 juni 2010

badbrudar

Igår blev en härlig dag vid lilla stranden i Brunna, jag träffade syrran där och vi stannade ett par timmar, jag tror hundarna var i nästan hela tiden , simmade och försökte få upp trädstammar från botten. Gunsan simmar

liksom jag som försöker simma .......
Mums Gunsan hade jordgubbar med sig.



Kasta skäller och Tuva undrar vad som står på




Här leks det






Efter badet så stack vi till Coop och handlade , vi turades om att vara hos hundarna, jag har ju ingen bur i Swiften som fö. gick igenom besiktningen ua!! BRA!!!!Knappt någon rost på bärande delar , men den är rostig på sidorna , hoppas nu den håller 1 år till den är ju iallafall 20 år gammal.






Och hemma så har Tuva fått tag på min "dammhandske" och det ser ut så här när hon är klar med den......fast Bengt varit ute 1 timme med dom på kvällen...tur jag tänker dammsuga idag ochtvätta fönster nu när det inte är direkt solväder men det är varmt! Undrar vart man ska gå så hundarna pallar i värmen får ta vatten med. Här är det mulet så jag får nog snabba mig nu.....