lördag 5 juni 2010

Fredag 4 juni

Igår så åkte jag till Yvonne och hängde med på en skogspromenad i Skokloster. Yvonne har inte gått den på ett par år eller fler , gissa varför? Jo hon är rädd att stöta på en Älg! Fast hon aldrig har sett någon just där?? Hoppas trenden är bruten nu då. Viva och Tuva har jätteroligt och måste ner och svalka sig emellanåt.
Hundarna flockas runt Yvonne för en godisbit, Bella i koppel för hon är i jakttagen nu.

Hemma hos Yvonne så fikade vi och hundarna lekte lite med ett bildäck, dom blir inte trötta inte.



Bella får ligga bunden utanför inhängnaden för att inte jaga Yvonnes katter: Allan och Cleo.


Jaha! Så upptäcker jag blod på mina ben och jas åklart Viva har slagit sönder sin svanstopp igen, kan vara Tuva som bitit tag i den när hon skulle hinna ifatt viva eller så har Viva slagít upp svansen för hon ska ju vivfta på den hela tiden . Nu blir det tratt igen för Viva, Yvonne funderar på att ta bort den tippen på svansen som inte har någon skyddande päls , för det blir sårigt med jämna mellanrum och det tar tid att få det att läka. Viva har gjort illa sig när hon fastnade mellan stenar i farten , men hon får a det lite lugnt några dagar, hon har otur Viva. Efter fikat så åkte jag hem och gjorde rent min ugn som jag sprutat rengöringsmedel på , skönt när det var gjort!




Här får Viva sin svans omlagd. På kvällen var det dags för Bella och mig att åka till Knivsta för att tävla 3:an igen, syrran följde med , den turgumman som vunnit en fin videokamera i Lyckohjulet! Kanska får man låna den någon gång? Såklart hade jag missförstått vår mötesplats så jag väntade på mitt håll och hon på sitt..... ja vi strålade samman och kunde komma iväg, Anne och Sandra var där och tävlade också plus Gunilla och Sara från Bro-Håbo. Både Anne ( 1:an) och Sandra( 3:an) fick första pris , Grattis till er. Vi andra lyckades inte med den bragden. Bella fick ihop 239,5 p. som vanligt får jag snart säga? Men Bella var glad och pigg och vi fick ingen nolla iallafall! 7 på fjärret , hon flyttade fram lite. Vi fick inte lika höga poäng på dom andra momenten som vi brukar . Domaren var hård på tugg och Bella tuggade på vittring och apportbock. Tyvärr, däremot fick vi 9 på rutan i gen, så det kanske har lossnat. Funderar nu på om jag ska vänta till i höst och tävla eller....... Nu har Tuva väckt mig , jag har degat lite men ska ut med hundarna nu. Kevin och Linus med mamma och pappa kommer en sväng under dagen så det är bäst att komma iväg......