torsdag 29 april 2010

Veckan som gått

Det var ett tag sedan jag skrev i Bloggen , tiden vill inte räcka och för den delen händer det inte så mycket just nu....Fredagen var vi på Enköpings BK och tränade tillsammans med Ida och Jonas. Jag hade Tuva med mig för att hon skulle tränas på platsen vi ska ställa ut henne nu på Lördag. Efter det så lade jag ett spår till Bella vid Teknikbacken och gick 2 km spåret med Tuva sedan åkte jag hem med henne och hämtade Bella som gick sitt spår , gick över två pinnar men gick i spåret för jag kunde bara plocka upp dom. Efter det gick Bella och jag samma slinga som Tuva så nu var hundarna nöjda inför kvällen.Lördagen fixade jag i trädgården men man hinner inte vad man tänkt och så när det är fint väder så jobbar jag såklart! Man blir lite stressad hur man ska hinna fast det blir sommar ändå det vet man ju. På Lördag så ringde jag Lena som har en Rottistik "Märta" och vi gick en promenad på eftermiddagen, tjeerna var lite avvaktande först men sedan släppte det. Bilderna är från den promenaden.

Full fart, dom är så lika i typen så det är svårt tt se vem som är vem, nedan har Märta hittat en skinntrasa som hon helst vill behålla själv, Bella försöker få tag iden men tji fick hon.



Lite godis när vi sitter så fint för fotografering, Märta till höger.






Kompisar delar väl på vattenskålen?




Hoppas det blir fler promenader tillsammans och kanske lite träning? Söndag natt var det dax att jobba igen, var tvungen att lägga mig lite på em. Många dåliga på jobbet så det blir inte många stunder att sitta ner.....På Tisdagen så tog jag Tuva med mig till Kungsängen , jag skulle vara barnvakt en stund till Linus då Kevin med föräldrar skulle gå på öppet hus i Kevins skola, tänk att barnbarnen blir så stora! Vi gick en promenad och det är verkligen nyttigt för Tuva att vara på nya platser och gå med barnvagn såklart kom värsta regnskuren och det blåste , vi tog oss iallafall en promenad på 1 timme. Väl hemma hos Linus så fick Tuva lära sig att man kan inte bita i Linus händer när man leker och han springer. Han är inte rädd och Tuva slutade omgående när jag sade till henne och sedan följde hon efter Linus hela tiden. Både Tuva och Bella var med mig på jobbet Måndag och Tisdag det går hur bra som helst. Tuva är en toppen tjej, MEN hon ska tugga på allt inkl. Bella! Jag blir tokig, i bilen har hon tuggat på sätet, och i Måndags på väg till jobbet så ser jag hur hon ligger och snaskar på något , jag kan ju inte stanna på motorvägen, vad ser jag ? Jo det lilla kadavret tuggar på Bilbältet bak! Jag gallskrek , sk ju besikta bilen och vill verkligen inte missa pga. att Tuva tuggat sönde bältena. Bilen är för liten för att ha bur i, vad gör jag? JO ! jag satte på henne en munkorg som jag hade sedan tidigare hemma till Peggy, det är en korg i tyg så det är inte så farligt som det låter, men vad ska man göra? OK. vi åker till jobbet och vad hör jag? Jo hur Tuva river sönder en handduk på golvet!! Hon är enorm , var bara tvungen att "nypa" tag i något att ha sönder. Sedan låg hon bara still och tittade på mig, men blev inget stressad av att ha den på , så det är nog lösningen ett tag iallafall, Bella njöt nog för hon blev inte tuggad på hela tiden. Bella är alldeles för snäll säger aldrig ifrån. Igår kväll provtränade jag med Vinna , jag ska ju tävla med henne lydnadsklass 1 på Bro-Håbo Cupen , vi ingår i lagtävlingen också , Lena Lyckosten är i Turkiet och solar och har det skönt då! Nu busar hundarna med en pip som Bella snabbt lägger beslag på för hon är skendräktig och tycker att den är hennes valp och ska ligga hos henne! Ikväll har jag anmält mig och Bella till en Temakvällsträning på klubben, nu ska vi ut och gå sedan försöka hinna med lite grävning i potatislandet....men jag degar så länge så jag får väl skjuta på det , ha, ha som vanligt men det är skönt när man är ledig. Jag och Ida ska träna skott med Valle i em. Då lämnar jag Tuva hemma år se vad hon hittar på då men hon måste vara själv ibland också. På Lördag är det som sagt utställning och jobb i helgen såklart! Känns som jag jobbar alla helger .