tisdag 13 april 2010

Tisdagmorgon

Skööönt ! Nu är jag ledig 5 nätter tack vare ett byte ,som jag redan jobbat in. Inatt var båda hundarna med , det går bra men Tuva blir så galen, ska ha i gång Bella hela tiden. Lite tjafs på jobbet någon har undrade om jag gav hundarna mat , vatten i en kastrull ? Har givit Tuva mat någongång, (och använt kastrullen till vatten då en boende har varit inne i garderoben och kissat!? i Bellas vattenskål , då vill man ju diska den i maskin innan man använder den igen, )men nu äter hon bara 2 gånger så det blir inte och jag frågade i vilket syfte dom undrade?? Ja , nu ska ni läsa, Dom kokar ju tevatten i den och låter ingefära dra i vattnet ?+!!!OCH? Jag diskar ju kastrullen och dessutom kokas vattnet i minst 110 gr!!! Då lär ju baciller försvinna! OCH Det hör man från personal som brer mackor på bord där dementa lagt upp sin "sak" och kissat , dessutom tar och kladdar med sina händer överallt, och dom har varit både här och där kan jag lova! Tror ni jag blev upprörd? YES!Konstiga åsikter en del har....Tur man har chefens positiva syn på att ha hund med sig och dessutom har hon sin valp med varje dag, skönt. Järfälla Kommun har sagt att dom uppmuntrar att personalen har med husdjur på äldreboenden , toppen . Ja, ja nog om detta, vi åkte efter jobbet och tog en promenad, Tuva lös , ser ingen hälta nu så jag hoppas det är ok. Bella stack iväg och jagade en hare så det blev koppel för henne, efter promenaden så åkte vi till klubben och jag tränade Bella som var jätteduktig, glad och pigg, Tuva satt och vrålade i bilen . Det kan man ju tolka både positivt och negativt, kul att hon kanske förstått och tycker det är kul med träning, men det låter ju inte så trevligt, plus att hon ställde sig på signalhornet......Hon är hopplös i swiften flyttar runt hela tiden , lite jobbigt när man kör, hon kan nämligen inte ligga på framsätet mer för hon har vuxit så jag är rädd att hon ska flyta växelspaken ( har automat) under färd. Bengt får fixa något att sätta för.Ska höra med Kevin om han vill komma i em eller i morgon , behöver fixa lite i trädgården också... nu ska vi i allafall sova ett par timmar , inte för länge då blir jag uppe halva natten. Ska träna med Tuva i em. det räcker att göra det på tomten än så länge , lite störning och utrymmet räcker ju ännu.