tisdag 20 april 2010

Tisdag tjugonde april

Igår Måndag hade vi vår Tävlingsledarträning på Bro- Håbo, Bella gick sådär....strulade till rutan , men i det stora hela ok. Tuva fick vara med till och från, hon behöver verkligen träna miljö. Sedan var det direkt till jobbet , båda hundarna fick vara med , dom är så duktiga, Tuva blir ju lite galen men när jag väl kunde lugna henne lite så varvade hon ner. Idag på morgonen så gick vi mountainbikecykelspåret som går i kuperad terräng ca 4 km. lång. Bella måste vara i koppel då det finns mycket vildsvin , Tuva har inte upptäckt jaktens tjusning ännu.......så hon skuttade på lös. Efter det så gick jag ett spår på fält för första gången , Tuva fixade det hur bra som helst.Hon verkar ha fattat vad som förväntas av henne, nästa gång ska jag låta spåret ligga ca 10 min. Sedan tog jag ut Bella och tränade på fjärrövningarna som A-C lärt oss, inkallande med ställande, läggande och linförighet med stegförflyttningar som funkar riktigt bra nu, tack A-C för dom träningsråden, hoppas verkligen att vi får ordning på fjärret också. Nu känns det skönt att gå och lägga sig, i em. får Bengt ta ut hundarna och ha dom hemma inatt för dels har vi personalmöte och innan dess ska vi "nattjejer"träffas för att äta en bit mat och fira Christel som fyllt 60 år.Skulle bli så långt för dom att ligga i bilen. Imorgon bitti ska jag till VC och få på mig något som ska mäta mitt blodtryck i ett dygn, läkaren håller på att ändrar mina mediciner. Fullt upp den här veckan , imorgon styrelsemöte AFR/ULO och på Torsdag ska vi prova på rallylydnad hos Veronica, ska bli kul. Synd bara att man ska gå och lägga sig nu när solen skiner, regn är utlovat till em.