fredag 9 april 2010

Fredagmorgon

På väg ut i min lilla swift, lite bilder på Valle och Bella under promenad, lite om veckan om du rackar ner.
kampa med pinne det bästa Bella vet , och Valle hänger på.




Vår , inte länge sedan det var snö här.





Tuva , står hyfsat men kopplet hänger för.



Tuva på promenad.








Fredag morgon åh skönt kan ju tyckas men inte för mig som går på och jobbar ikväll och har 4 nätter framför mig, burr vill inte.Ska skrapa en trisslott så kanske jag kan ta ledigt! Ha, ha knappast! Vi gick en liten promix tidigt idag. Efersom Tuva haltat litegrann så har Ida och jag turats om att gå ut med hundarna och Tuva har fått vara hemma hos oss varannan dag , idag ska Jonas ta med Bella ut sedan ska Ida och jag träna med A-C i em. Annars har veckan varit lugn, Bengt har haft maginfluensa men är han hemma för det? Nejdå. Jag har klarat mig än så länge vill inte ha det usch värsta jag vet att spy. Har krattat lite löv och kört bort lite ris , Tuva börjar inse att det är ganska skönt att få vara fri i trädgården utan all snö.....på både gott och ont för hon hittar allt att stoppa i sig. Nu har Jonas hämtat Bella och Tuva är olycklig , jag ska ta ut henne på tomten och göra några övningar, Tuva har tappat en canintand , den som satt hårdast faktiskt , den bara lossnade , den andra är lös så den lossnar nog snart , skönt! Sedan kollar jag hörntänderna uppe , skönt när dom lossnat och dom nya kommit , då kan ja koppla av till Tuva är 8 mån. då skall jag räkna dom....Tand nojja ? ja ! Bland annat. I Måndags var vi hos våra tre barnbarn i Lunda , full fart som vanligt! På Söndag ska jag vara tävlingsledare på Bro- Håbos lydnadstävling på morgonen sedan är det bara att åka hem och sova misstänker jag. Nej nu är kaffekoppen tom så det är dags att gå ut med Tuva och träna kontakt, inkallning, sitt stanna kvar m.m. I em .kanske vi gör en liten budföring med Ida , har provat det ett par gånger idigare och jag tror hon fattar litegrann vad hon ska göra, än så länge så är det bara springa som gäller inga krav på att sitta vid sidan eller något det lägger jag in sedan. Kanske jag kan prova ett litet spår om vi hinner ska bli roligt och se om hon har något intresse . Nu kommer lite bilder förhoppningsvis efter texten annars har ni redan sett dom , håll tillgodo.