fredag 16 april 2010

Träning


Idag sov vi gott till halv nio, sedan softade iallafall jag, fikade länge, hundarna ville ut men för kallt att ha dörren öppen, jag släppte ut dom men dom tyckte nog det var för blött efter regnet. Så dom väntade snällt på altanen , Tuva har ju lite koll såklart ifall det dyker upp något kul, tog bilden genom fönstret , stackars hundar, men när jag är ledig är det skönt att ta det lite lugnt.Vi kom iväg tillslut åkte till Draget och promenerade, Tuva fick tag på ett kranium från ett djur, hon stack iväg som en "dåre"jagb vägrar att jaga henne gick vidare och då kom hon rusande efter , jag kunde fånga hennei farten och fick henne att släppa det. Jag lade det i en "bajspåse" annars lär hon ta det nästa gång igen. Mot slutet av rundan hittar hon en död fågel! Jag tror jag blir galen, den svalde hon snabbt nästan hel innan jag hann ta den....... Väl hemma så städade jag hemma och passade på att städa ur Swiften, det ska åka lite folk i den imorgon , vi ska till Malin och fira Robin och hundarna har smutsat ner en del. Kände mig lite duktig iallafall. På eftermiddagen var Ida och jag och tränade på klubben med Anna-Carin, lite bilder ifrån det, på Ida och Valle, tack A-C för alla bra tips och träningsråd.



Valle ska ta apportbocken, full fart.



Rutan, fick jättebra råd hur man gör för att få bort när hunden "rundar" konen.



Valle går fritt följ, han var så glad och pigg, det var Bella också men vi tränade inte så mycket för jag frös , vi ska träna vidare på fjärret, ska använda en annan metod för att Bella inte ska vika in baken under sig när hon sätter sig. Måste försöka tänka annorlunda och släppa min resignation i det momentet.






Fin kontakt