fredag 18 februari 2011

5 dagar

Nu har det gått 5 dagar sedan tävlingen då vi lyckades få ett första pris, och vi har vilat några dagar ifrån träningen.Men igår så träffades Lena och Märta, Anneli med Lotus och Tuva och jag för lite träning på Stationsparkeringen. Hundarna var jätteduktiga, vi ska slipa lite på snabbt läggande och positionerna , men hur lätt är det då det funkar på träning? Tuva fick hyfsade poäng i Söndags, jag är nöjd men vi tränar vidare för att allt ska sitta. 9 på ställandet men 6,5 på läggandet, nerdrag i ett par moment för att jag kommenderar med huvudet? Ja så kan det va, får träna bort det.Idag så tog vi sovmorgon eftersom jag ska jobba inatt och hela helgen, vi bestämde Syrran och jag att vi skulle träffas och träna på klubben efter våra respektive promenader, men tyvärr så kunde inte Gunsan ta sig hit då hennes batteri på bilen laddat ur helt! Synd, Men jag stack dit och tränade först med Bella och sedan med Tuva , båda hundarna gjorde bra ifrån sig, Tuvas läggande var klockrent idag liksom ställandet.... Efter det var det lika bra att gå en promenad till när vi ändå var igång , det var en kall men vacker vinterdag . men jag kände mig nöjd efter att vi varit ute i drygt 3 timmar. Nu får Husse ta kvällsrundan . Jag pratade med Tuvas trevliga uppfödare igår , valparna där mår finfint , ett par bilder på Tuvas halvsyskon här nedan, vi ska på MH 1 Maj, hela kullen kommer dit , det blir roligt. Imorgon ska vi äntligen gratta ett av våra barnbarn som fyllt 5 år men varit sjuk det är Nore som ska firas. Vi sänder ett GRattis till min webmaster EvaLotta som fyller år idag, man hoppas ju att hon får något som glittrar!Nu ska jag ta en dusch innan jag sticker till jobbet, jag börjar halv nio på helgkvällarna, det känns så långt fast det bara är 45 min.