söndag 13 februari 2011

Tävling

Idag har Tuva och jag tävlat Lydnadsklass 1 och vi fick ihop 169 p. och ett 1. pris. Vi kom trea av nio hundar , så även en pallplacering lyckades vi med, Hurra för oss! Jag är jättenöjd, fast jag vet att vi kan bättre . Vi får träna lite mer , en hel del dubbelkommandon från mig och så var Tuva lite "okoncentrerad" Vi lottade såklart nummer 1! Men det gör egentligen ingenting, lika bra att ha det överstökat. Platsliggandet superbra och tandvisningen likaså! Fast nu är jag trött efter en hel dag på klubben, jag var medhjälpare i Elitklassen på morgonen så upp 6.00 och ut på en 45 min. promix med hundarna, men Tuva fick vara hemma , Bengt kom med henne lagom till samlingen, tyckte det var för kallt att hon skulle ligga i bilen så länge. Tuva är trött hon också , men har skött sig exemplariskt idag ( bortsett från att hon drar och sliter hit och dit, vardagslydnad?) Det har varit nyttigt för henne. Nu ska jag vila ett par timmar för sedan ska jag till jobbet.