onsdag 23 februari 2011

Nattjobb

Sitter här på jobbet och skriver ett litet inlägg, veckan som varit har ju som säkert inte undgått någon varit isande kall! Man undrar när vintern ska avta. Det var meningen att Lena och jag skulle träna i Tisdags kväll men hon hade sådan huvudvärk så vi skippade det. Jag tränade Tuva lite på min lilla plan på baksidan. Innan dess hade jag varit en sväng hos syrran för att träna lite på Skippo inför spelkvällen på Fredag, var så länge sedan att jag nästan glömt bort reglerna. Jag brukar visserligen alltid förlora hur mycket jag än tränar!Men det ska bli kul. Tuva och Bella verkar inte bry sig nämvärt att det är kallt, Bella krampar ibland men vildbasen hon flyger och flänger. Onsdag gick vi promenad som vanligt i kylan, när jag började gå kändes det lite konstigt och vad beror det på då? Jo jag hade gummistövlarna på mig!! Jag slängde på mig dom för att starta bilen och sedan gå in och klä mig, men glömde byta till kängorna, suck ! Är man tankspridd? Orkade inte åka tillbaka utan gick i stövlarna , det gick bra vi var ute i ca 45 min. och tack vare att det var på plogad väg och att jag hade sockor i så frös jag inte om fötterna iallafall. På em så åkte jag till klubben för att tillsammans med syrran göra ett träningspass och sedan gå em. promenaden . Och nu sitter man här på jobbet, det är 21 gr. kallt ute , blir en kortis imorgon bitti med hundarna. Imorgon håller jag tummarna för Lena och Märta som skall röntga höfter och armbågar, jag tror ju inte det blir något problem men nervös är man ju alltid. Nej, nu dags för nattrunda och se till att alla ligger i sina sängar.