fredag 11 februari 2011

Ett tag sedan

ja då har det gått drygt en vecka då.......vad har hänt? Inte så mycket ? eller? Vi har faktiskt tränat, tränat en hel del inför tävlingen. Förrförra Söndagen träffades vi några från Upplands Lo och tränade , vi var inte så många men det var trevligt. Sedan gick vi på Cafee och drack Choklad och käkade bulle! Det är ju svårt vart man ska vara då det är så halt överallt, Gunsan och jag skulle gå en promenad vid klubben( Bro-Håbo) och sedan träna , Suck! den slingan tog dubbelt så lång tid , då vi mer eller mindre halkad eoss runt, jag ramlade tre gånger! Vi hittade en liten plätt där vi kunde träna iallafall. Men innan dess hade Gunsan halkat omkring med bilen och ställt sig tvärs över vägen, men jag och ? hjälpte till att skjuta på så vi fick bilen på rätt köl sedan fick den stå tills det var dags att åka hem , som tur var hade solen "luckrat" upp isen lite så det gick att komma därifrån! Vi har gått våra isiga promenader som vi måste , man är ju alltid lika rädd om någon av hundarna ska skada sig! Förra Fredagen jobbade jag , ingen hit, magsjuka går för fullt. Sedan skullae vi träna på Söndagen ett gäng från AFR/ULO, jag vaknade på morgonen och kände mig illamående, men tänkte att jag går med hundarna så får vi se, mådde pyton men tränade iallafall, det blev lydnad och uppletande . När jag kom hem kände jag mig helt urlakad och tog febern för jag skulle ju gå på ett pass på kvällen! Jag hade 38,5 Sagt och gjort bara att sjukskriva mig ( den tiden är förbi när man gick och jobbade ändå, det är inte värt det) KL var 16 00 , jag gick och lade mig , efter att jag tagit ett par alvedon men hade sådan feberfrossa i flera timmar, dock ingen kräkning även om det satt uppe i halsen, men dagen efter! Allt i andra änden så att säga! Feber i 3 dagar och springa på muggen dagar,ja kunde varit värre men usch! duktiga hundarna höll sig lugna trots att det blev kortisar tills Husse kom hem. Men nu är vi på benen igen, i Torsdags stack jag till Stockholmsavdelningen och tränade, Syrran och Anna skulle vara där , passad4e på att höra om Anne kunde komma och träffa Tuva , eftersom hon ska visa Tuva på utställningen i Mars. Anne kunde möta upp, tack för det. Igår var jag med Kevin i skolan på deras utflyktsdag, det blev skridskoåkning , vilken tur att snöandet kom igång först på eftermiddagen, men då var det inte nådigt! Lena W och jag tog en promenad med hundarna, stackars Märta som har Tuva hängande på och i sig hela tiden..........Idag när man vaknade trodde man ju inte sina ögon!!!! SNÖ, SNÖ, SNÖ!!!! Igår fick jag SMS från Tuvas uppfödare som berättade att Tuvas mamma fått 9 valpar! 5 flickor och 4 grabbar, om någon är intresserad så länka vidare till Brumbjörnens kennel.Lena W och jag träffades och gick"stallet"rundan , bitvis hade dom hunnit plogat. Bengt som tagit ledigt Torsdag , fredag för att beskära äppelträden ! Inte mycket med det, men slungan har iallafall gått varm så när vi kom hem och efter lite lunch så tränade Tuva och jag på vår lilla "plan"bakom huset. Tuva så duktig och sedan bytte jag gardiner i köket, känns lite närmare vår nu????? Efter det gick vi em rundan bakom stationen, det är en mysig slinga. Men ack vi fick verkligen pulsa, ingen hade gått där efter snöfallet inatt! Ibland kom jag helt fel så jag fick ropa på Bella som fick visa var stigen brukar finnas, hon är så säker Bella. Nu ska vi slappa vid tvn och Let´s Dance och jag har börjat läsa en bok som jag har svårt att lägga ifrån mig...... Lite bilder först Kevin på isen sedan lite vinterblider under våra promenader.