torsdag 3 februari 2011

februari

Äntligen Februari, känns ändå som om man kommer närmare våren! Det är ljusare på eftermiddagen och solen värmer faktiskt litegrann. Som vanligt har vi jobbat men dock tränat en hel del. Efter årsmötet i upplands Lo fick jag tips om att träna Tuva att inte ligga på , hon vill gärna gå lite framför mig och Syrran tyckte att jag faktiskt ska korrigera det nu så det inte blir en befäst vana. Vi har gjort så och jag tycker det är mycket bättre faktiskt! Vår vänstersväng haltar lite mest beroende på mig , kan inte få riktig koll på mina fötter!!! Måste lära mig att inte tänka för mycket på hur jag går för då blir det kaos! I Söndags så träffades några Upplands rottisägare för träning lite svårt vart vi skall vara men vi var på övre parkeringen vid Bålsta station! En Söndag förmiddag är det inga bilar där , vi hade riktigt trevligt och avslutade med fika på cafee Solslätten. Det blev en kopp Choklad för mig så jag kunde somna efter träningen då jag jobbat natten innan.Susanne med Hera 10 veckor var med, så sööt! Alltid roligt att det kommer lite "nya" Rottis ägare och deltar på Upplands aktiviteter. Till helgen så träffas vi igen kl 13.00 på samma plats för lite träning, kanske kan vi göra ett uppletande också, nu när snön minskar i djup. Igår träffades lena W , Ida och jag för lite träning, idag var det meningen att jag och syrran skulle promenerat vid klubben och sedan tränat MEN det var för halt , inte på planerna tror jag men på vägen till och från parkeringen! Glansis! Imorgon ska Lena W och jag träffas för lite träning , och kanske Syrran hänger på , kul! Vi ska ju tävla om en vecka!!Idag fick vi gå "stalletrundan" pga halkan, promenadvägarna är grusade och bara. När vi kommit förbi idustriområdet precis innan skörby så sprang Bella fram till en säck och sedan Tuva såklart . Jag fick se något vitt i säcken så jag ropade till mig hundarna och kollade vad det var. Det låg en död fågel i säcken och amatörornitolog som jag är tänkte jag att det var en örn!?? Klorna var jättestora ( tyckte iallafall jag) , den ar svart vit. Tänkte att jag läst att man skall rapportera när man hittar rovdjur, sagt och gjort jag ringde polisen som undrade om den var ringmärkt, usch jag fik vrida och kolla men nej, jag kunde inte hitta någon märkning. Polisen åker bara på Kronmärkta fåglar. Men dom ville att jag skulle fota med mobilen och skicka bilderna.... min kamera är ju inte så bra men jag fick till ett par bilde rsom jag skickade när jag kom hem. Bengt trodde det var en Fiskjuse , vilket säkert stämde . Men polisen ringde upp mig och sade att dom skulle hämta fågeln och skulle ringa mig när dom närmade sig, dom skulle åka från Enlöping. Jag väntade....... Till slut ringde dom och sade att dom åkte från Enköping??? Dom hade käkat på mcdonalds. OK Jag sade att dom skulle köra av första avfarten mot Bålsta och så skulle vi ses vid Shellmacken , men dom skulle höra av sig när dom närmade sig..... Jag som skulle städa och handla men tyckte inte det var någon ide innan dom varit här. Löste lite korsord och väntade , tänkte att dom hade fått en viktigare utryckning vilket såklart har förtur. Så ringde dom upp och sade att nu var dom vid Silosen i Heby och om jag kunde beskriva vägen!!! HEBY? Skrek jag? och skrattade , nu är ni nog fel, Bålsta ska det ju vara ( vilket jag sagt) Ha , Ha, Lång näsa , jag kunde inte vänta mer utan hämtade säcken med fågeln och så kom dom och hämtade den ( lättare med en adress, dom har ju GPS) jag var och handlade men fick ett meddelande som sade att dom hämtat fågeln ocg undertecknat " Hebyspanarna" Lite kul tyckte jag, och tänkte att det var ju tur att det inte var ett lik eller delar av en människa. Nu ikväll har hundarna och jag varit ute och gått , jag har städat och lagt ut ryamattan i snön ett tag , nu tittar Bengt på james Bond och jag sitter vid datorn ett tag . Imorgon sak Lena W och jag träna efter att Märta har simtränat. Gunsan hänger kanske på också. till helgen är det jobb som vanligt ( känns det som) Men jag har bytt så jag jobbar Fredag istället för Lördag så jag orkar vara med och träna på Söndag.