fredag 4 februari 2011

Fredag igen

hej hopp! Vilken fågelkännare man är???!!!! Imorse ringde dom från Ultuna och ville veta var jag hittat säcken med fågeln/fåglarna??? Om jag visste hur länge den legat där osv. och sedan sade dom att det var slaktavfall från tamankor??!!!!! och jag som trodde det var en Fiskjuse. Hur korkad får man vara? ha, ha men han som ringde verkade ta det som en man, hm hur nu det är, tänkte väl: korkade kvinna! Men vem gör sig besvär att stoppa i avfall från flera ankor och dumpa dom där??? Istället för att slänga dom ? Mysko tycker jag. Ja ja nog med detta, jag stack till klubben för en promenad med syrran? Trodde ja skulle bli enkelt men innan jag kom fram så ringde syrran mig och sade att det är glashalt på klubben hennes bil stod på tvären och hon kom ingen vart. Nu fick jag och marita loss henne genom att skjuta på så bilen kom i rätt läge, jag parkerade precis i början av infarten så gick vi vår promenad, ja halkade den kan man nog säga. Jag lyckades ramla 3 gånger??? Och har så ont i nacke och skuldra nu så jag blir tokig, bara att stoppa i sig alvedon så man kan jobba. Hundarna halkade också omkring Tuva måste ju bara flänga omkring och kasta sig på Bella, får se nu efter vila hur stela dom är.......Vi lyckades iallafall träna på en bit av plan 4 som var något sånär halkfri. jag körde igenom ettans moment , utan att ge dubbelkommandon innan vändningarna och hon var så duktig, fin kontakt och Gunsan sa att vä svängen var bra! Yippi! Tuvis lade sig snabbt , ställandet inte helt bra , vi får träna på det, men jag kommer att ge dubbelkommando på tävlingen för säkerhets skull. Träning är en ska men man vet inte hur det går på tävling allt kan hända! Gunsan tränade Yatzy och jag tror hon var nöjd, Y sprang ( nåja inte så full fart men) in i rutan direkt bra bra , dom har haft lite strul med det så då är inte farten det viktigaste. Dom ska ju också tävala . Nu kommer jag inte träna något mer med kommendering utan välja ut ett par tre moment per gång och träna det fram till nästa Söndag , om det nu går att tävla beror på underlaget, idag var det halkigt. vi kunde iallafall ta oss därifrån efter 3 timmar, promenaden tog dubbelt så lång tid som den brukar men vi tog oss runt. Lena och Märta skulle varit med men Märta har blivit förkyld så hon ska ta det lugnt hoppas hon blir bra fort! Tuva hälsar till sin kompis.