söndag 29 augusti 2010

Veckan som gick

Vill börja med att gratulera Veronica och "Grizzla" , Brumbjörnens Brummeliza som idag blivit SEUCH! Inte dåligt med en sån snygg Mamma. Bild på Bella som ligger och stirrar i buskarna vid vår grind där ett par ekorrar håller till, jag tror dom retar Bella för dom tjattrar och hoppar hit och dit . Bella blir galen och kan stå hur länge som helst och stirra efter dom.




Tuva fattar ingenting, stå så där och glo? Idag var det äntligen Rasmästerskap i bevakning, som vi har snitslat och rekat spår i vecka som varit. Letat figgar , ringt och mailat , konstigt när det finns så många Rottisar med ägare men många är som bortblåsta när dom behövs? Vi har fått involvera folk som inte ens äger Rottisar själva, Ett JÄTTETACK till er, också till dom Rottisägare som ställde upp idag! Gunsan ( kelpieägare) och jag har snitslat och rekat ett antal spår , ok bra för hundarna som fått kuta i skogen...... Flera timmar varje dag. Sista minuten , panik inga vindfiggar... Snälla Bettan ( räddningshundkompis Matte) sa direkt ja fast jag ringde Lördagkväll!!!! Tack för det , du är suverän. Nu hade Fredrik ( vår tävlingsledare på patrullstigen fixat en figge, tack för det)så jag kunde lämna återbud till Bettan. Kristina , Titti ( Idas mamma) Lena W, Veronica , Anna, Petra, Anneli, Tack för att ni ställt upp å´AFR/Upplands vägar. Ni räddade dagen. Tävlingen gick bra, mer kommer attt kunna läsas på Upplands LO´s hemsida. Snacka om att man är trött, vilken tur att jag bytte min natt så jag är ledig inatt! Nästa vecka ska jag träna mina egna hundar som jag anmält till tävling! Har hittat lite kantareller på mina ställen i Kungsängen, inte lika mycket som förr om åren men det räckte till ett par goda mackor. Idag har Loke varit i Märsta och Antikrundan ( som filmade där ) han är så intresserad av allt gammalt och har hittat en gammal sko och lite annat som han visade. Dom blev så impade av Loke så dom ville filma honom och det han berättade , MEN när dom riggat upp lampor och allt då ville han inte trots försök att övertala, synd , dom skulle ha filmat direkt . Han är verkligen intresserad av allt gammalt.Får se vad det blir av honom.....kanske leder Antikrundan en dag? Nu ska vi käka av grytan som blev över idag , Ida och Titti har gjort den , mums , jättegod!