onsdag 18 augusti 2010

spår i rösaring

Den här bilden skulle egentligen komma som nummer tre!!!! Orkar inte göra om hela inlägget ,blir inte klok på bloggen ibland? Plötsligt försvann den här bilden bara????Men här iallafall så tar Tuva en vinkel hur bra som helst.Ni får läsa vidare om ni har lust.
I Fredags var Ida,Gunsan och jag och tränade spår i Rösaring. Vi hade jättefint väder och hundarna klarade sina spår jättbra! Även om det verkar tjatigt så är jag jättenöjd med Tuva i spåret igen, Gunsan var fotograf och gick bakom, hon tyckte Tuva jobbade hur bra som helst det är jag som måste veta var apporterna finns och vara lite snabbare( med den kroppen???, Vad tror hon?) Tuva stannade vid första apporten och sedan spårade hon vidare jag tog tillbaks henne med jättemycket beröm , men jag skulle ju såklart ha rusat fram så fort hon stannade , hellre en gång för mycket ......men här ser ni hur hon vill iväg. Så kul med en hund med spårintresse, Bella har ju inte varit sådär ladad , även om hon fixar sina spår och nu har jag lärt mig hur hon jobbar. Här har Tuva hittat första apporten , så glad men vill snabbt iväg igen.













Jätteduktigt! En apport till, jag hade lagt två apporter på en raksträcka och sedan två vinklar och sedan ett slut för att variera lite.






Här är det duktiga Yatzy som ger sig iväg på sitt spår, tyvärr var jag inte med och kunde ta någon bild på Kast som också fick ett kortare spår.



Här är det Valle som vill iväg, han fick ett lägre spår idag , han missade ett par apporter men fullföljde, är nog bra att få gå ett spår som någon annan gått och apporter som någaon annan tagit i.
Bella gick sitt spår i ultrarapid idag men vi tog oss runt och hade alla apporter med oss in, jag lägger ju mest för att Bella skall få aktivera sin hjärna lite också även om vi inte kommer att tävla spår.







Fika i solskenet.










När vi kom hem var hundarna nöjda , dom fick varsitt märgben att smaska på, här är det Bella som tuggar på sitt.







Tuva med sitt ben, som hon vill behålla själv.











I Måndags kvll var vi på klubben Tuva och jag, vi skulle träffa LenaW och träna , det gick så bra. Fick ett bra tips av Lena . Märta superduktig, så himla tänd på träning, stor skillnad mot sist, bra jobbat! Här ligger dom platsliggande , det blev en hel del störning runtom, vi fick lägga om ett par gånger, men dom låg 5 min. Och dom brydde sig inte om varandra alls. Märta till vänster.






Sedan gick vi en promenad på ca 1 timme och hundarna lekte och hade himla kul , lite bad emellan i vatten som inte luktade gott kan jag säga. Tuva var inte nöjd men inte hlt trött när vi kom hem , hon måste sin vana trogen komma med leksaker som vi ska kasta och kampa med ett tag innan hon slår sig till ro.