måndag 9 augusti 2010

Måndagmorgon

Klockan ringde 7 imorse, varför? Jo för att hinna ut med hundarna och käka frukost innan vi skulle skjutsa Manuela ( Nickes tjej) till Arlanda för resa hem till Tyskland där hon bor pga jobb. Nicklas ska dit om en vecka för att plugga tyska om det kan bli så att han flyttar dit! Hjälp det vill jag inte , men viktigast att han mår bra .Långt att åka för besök bara.Jag gick min dragetrunda , varmt och kvavt mötte en granne som var där och vandrade i skogen. Efter Arlanda fixade jag lunch och sedan stack vi till Enköping en sväng för att Bengt vill ha tag på en regnrock, inte regnställ .Finns inga , någon som vet var man kan få tag på en sådan? Själv har jag köpt ett regnställ från Arrak Outdoor , men jag är inte nöjd . Alldeles för tätt, blir blötare på kroppen än på regnstället.Sedan hade jag tagit med mig grejor till ett uppletande efter Ekilla promenad på hemvägen. Bella var jätteduktig hittade alla 4 föremålen , Tuva helgalen när Bengt höll henne i koppel. Hon fick följa med mig när jag lade ut föremålen och sedan skickade jag henne , Tuva rusade ut och in med föremålen ända fram ! Kanske kan bli något? Nu är hundarna nöjda och sover efter sin mat . Imorgon ska jag höra med Lena W om vi ska lägga spår , annars gör jag ett själv. På Onsdag morgon ska jag träna med Syrran, Karin och Helena på klubben. Måste Gratta Tuvas bror Zaphir ( tror jag nu det var ) kallas Isak till vardags, han har i allafall blivit BIR och BIS4:a i helgen som var. GRATTIS! Funderar på att ställa Tuva i E-tuna den 21/9 får se hur jag gör.