måndag 23 augusti 2010

Jobb

I Lördags var det dags för att börja jobba igen, inget kul alls! Önskar jag hade råd att gå i pension. Den 29/8 är det ju rasmästerskap i bevakning för Rottweiler och jag är tävlingsledare i spåret , uppletandet och lydnaden. Vi behöver fler figgar!! Konstigt att det finns så många Rottisägare men när det gäller något så är dom puts väck? Men tack till er som ställer upp. Igår var Gunsan och jag och snitslade spår ( hon som inte ens har en rottis) liksom dagen innan . Det tar sina 3 timmar , vi hittade lite kantisar också , vi snitslade 2 spår och idag sov jag ca 3,5 tmmar och stack sedan till Rösaring för att snitsla ett spår . Där stog Idas bil och jag mötte henne och Valle då hade hon dubbelkollat det spår som hon snitslat igår plus gått ett spår med Valle vilket hade gått bra. Snälla Ida ställde såklart upp och hjälpte mig med att snitsla och det var ingen lek, vi kom fel , för nära redan snitslat m.m. så det blev 3 timmar idag igen säkert fem för Ida så hundarna lär sova nöjda och glada, dom springer hur som helst ,tyvärr lite för glada Tuva och Valle sprang på mitt nyinköpta avståndshjul så det pajjade , otur men vilka klena grejor.Nu fick vi stega spåret . Tror det blev bra iallafall, Gunsan ska låna ett hjul från klubben så kollar vi sedan att det inte är längre än 700 m. Imorgon ska jag faktiskt inte ge mig ut i spåret , måste sova ut har 2 nätter kvar att jobba av 4 . Petra och Ida snitslar ett spår imorgon och på Onsdag följer Gunsan med mig och snitslar 2 kanske 3 spår sedan är det klart . Ska snitsla uppletanderutan också men det går fort.TACK snälla Gunsan och Ida för all hjälp med spåren. Nu efter middag så ska jag snart sticka iväg till ett nattpass, längtar till Onsdag morgon.