fredag 13 augusti 2010

träning, träning


Börjar med ett par bilder på våra barnbarn, racka ner till hundbilderna om ni inte tycker det hör hemma på min Blogg! Eftersom det inte alltid är hundar i mitt liv så lägger jag in lite bilder på det som ligger mig varmt om hjärtat ( förutom hundarna) ! Nämligen mina barn och barnbarn . Så håll till godo!Engla har fyllt 6 år! Här blåser hon ut ljuset i bakgrunden Nicklas och hans Manuela som är på besök från Tyskland. Till Vänster ( hoppas det blir så för ibland kommer bilderna och texten under varandra fast jag markerat HÖ, VÄ )Men ni fattar, Engla, Nore och Linus. Tyvärr inte Loke och Kevin den här gången , dom fastnade inte på någon bra bild. Nu kommer hundbilder nedan.....

Vi träffades i veckan för att träna lite lydnad och uppletande, fint väder och trevliga hundägare och hundar. Här till vänster ( hoppas jag) är det Riva ( syrrans uppfödning liksom Soya som kommer på bild snart) som kommer rusande i uppletandet.



Soya som varit duktig får mycket belöning






Yatzy , som så duktigt hittat en råtta.

Och gulliga Flora , en Basset som har många år på nacken, minns inte riktigt men över 10 iallafall.Hon letade efter en sak med värdigt tempo.





Och minnsann , Flora har hittat en råtta hon också. Var väl inget märkvärdigt för en "Old Lady"







Sedan blev det lydnad, Soya i framåtsändande.





Soya och Karin i "skall"













Helena och Riva i krypmomentet som funkade utmärkt.





Liksom tung apportering.












Gunsan och Yatzy i framåtsändande som inte är så lätt med en så het och snabb hund.









Yoomee ( en Shapendoes) full fart på inkallning. Hon är lika gammal som Tuva och så duktig och trevlig, vi kommer säkert att ses på tävlingar framöver.












Här är det hopp.














Och sist men inte minst! Min Gulliga och superduktiga ( tycker iallafall jag) Tuva, hon tog gärna metallen.











Här går vi "fot"fick lite bra tips av karin som kommenderade oss.
















Vi måste ju leka mycket, planerar att tävla med Tuva i lydnadsklass 1 när hon fyllt 10 mån. Jag anmäler henne så får vi se , är hon inte klar så skippar jag att tävla. Hon kan ju löpa också, har inte gjort det ännu så det kan komma när somhelst. Hoppas det dröjer....













Full fart med bollen, gullungen.




















Här leker Tuva med Helena. Vi gjorde budföring också och tandvisning, inga problem. Idag har Ida, Syrran och jag lagt spår i "Rösaring" fick inga bra bilder. Men vi är alla nöjda med spåren, jag är så nöjd med Tuva igen, full fart och jobbar så bra lite snabb vi d apporterna och där gäller det att jag är med och berömmer , hellre en gång för mycket. Syrran gick bakom och jag fick lite tips och tillrättavisningar, jättebra . Man tänker inte på vad man gör för signaler ibland, Tack för det. Innan spåret så var jag och hundarna och gick en sväng och sedan fick dom simma liksom jag, härligt i vattnet . Gunsan och jag tog en promenad innan vi åkte hem, sedan doppade jag mig i vår "lillpool" 25 gr. Efter det klippte jag gräset färdigt, käkade god mat och pratade med min upfödare på Brumbjörnens kennel . Ville berätta hur duktig Tuva är att träna med. Imorgon kanske ( beror på hur trött jag är) jag hänger med och ser på syrrans dotters lilla "Fralla" Wilmer som ska MH beskrivas imorgon , går redan kl. 8 ! Så får se.....